Gå til innhold

Priser på fremkalling (A4, eller mindre)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg lurte på om dere vet om de billigste stedene (også nettsteder) for å fremkalle bilder A4 eller mindre?

Hos Elkjøp koster A4, kr 24 pr stk. Jeg synes der dyrt for et enkelt bilde! Til sammenligning er prisen deres på A6 bilder kun 50 øre! Er det noen som kan forklare meg hvorfor prisen på et bilde som er kun 4 ganger større, 48 ganger dyrere!? :hmm:

Endret av m3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei! Jeg lurte på om dere vet om de billigste stedene (også nettsteder) for å fremkalle bilder A4 eller mindre?

Hos Elkjøp koster A4, kr 24 pr stk. Jeg synes der dyrt for et enkelt bilde! Til sammenligning er prisen deres på A6 bilder kun 50 øre! Er det noen som kan forklare meg hvorfor prisen på et bilde som er kun 4 ganger større, 88 ganger dyrere!?  :hmm:

6947117[/snapback]

For det første så er vel prisen bare 48 ganger høyere og ikke 88 ganger :)

Bilder til 50 øre er sannsynligvis ett lokketilbud, jeg tror ikke Elkjøp tjener på fremkalling så det er nok bare for å trekke kunder som samtidig handler noe annet, en annen ting er at volumet av bilder i A6 er mange ganger høyere enn for A4 og da blir også produksjonsprisen _mye_ lavere.

Skrevet

Er det noe bra ide å investere i foto skriver !? Hvordan er kvaliteten og prisen forhold til fremkalling ved butikker!? (Tenker på utsrift i A4)

Skrevet

Fotopapir i beste kvalitet koster ganske mye, og er allikevel ikke like bra og holdbart som ekte fotopapir. Blekk er, uansett hva produsenten sier, heller ikke like holdbart som det en kjemibasert fremkallingsteknikk gir. Prisen blir nok dyrere på din egen skriver, med tanke på at det brukes mye blekk på en full A4 side.

Papiret i en fotoskriver blir påført blekk som etterhvert kan falme. Papiret i en profesjonell labmaskin er lysfølsomt og blir belyst før det går gjennom en kjemisk prosess. Med godt papir, er dette ekstremt holdbart. Velg ikke den billigste fremkallingen du finner... det er en grunn til at den er billig.

Skrevet

24kr for en forstørrelse i 21*30 er da skammelig billig synes jeg..

Men elkjøp er da heller ikke der det er best kvalitet på utskriftene.

Du klarer ikke å skrive ut så billig selv, men utskriftkvalitet synes jeg er bedre da jeg skriver ut selv fremfor å få lab-fremkalling.

Ingen fotolab er kalibrert opp mot din maskin og dine fargeinnstillinger.

Mvh

S

Skrevet
24kr for en forstørrelse i 21*30 er da skammelig billig synes jeg..

Men elkjøp er da heller ikke der det er best kvalitet på utskriftene.

Du klarer ikke å skrive ut så billig selv, men utskriftkvalitet synes jeg er bedre da jeg skriver ut selv fremfor å få lab-fremkalling.

Ingen fotolab er kalibrert opp mot din maskin og dine fargeinnstillinger.

Mvh

S

6968804[/snapback]

Men dette krever at brukeren bruker penger og tid på å kalibrere printer og skjerm opp mot hverandre, samt at du trenger en god og dyr printer for å få bilder som kan sammenlignes med fotolab'er. Har brukt printere til 5000 som ikke er i nærheten av kvaliteten vi får fra fotolaboratoriet der jeg jobber.

Det er forskjell på fotolaboratorier også. Vet ikke hvilke du har brukt, men det kan være dramatiske forskjeller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...