oaasbak Skrevet 1. november 2002 Skrevet 1. november 2002 Får ikke koblet meg til Internett. Dette har virket tidligere, men jeg tror jeg fikk problemet etter et feilslått forsøk på å avinstallere Winfax. Har forsøkt med flere leverandører (Tiscali - Tele2 - Start), men får beskjed "Device not available". Når jeg ser i Device manager (Windows XP) er modemet oppført der. Har også forsøkt med eksternt modem. Finner riktig modem i Device manager, men får samme svar når jeg forsøker å ringe opp. I Device manager får jeg beskjed om at modemene fungerer som de skal. Er det noen som kan hjelpe?
JarleW Skrevet 1. november 2002 Skrevet 1. november 2002 Avinstallere driverne, demontere modemet fra pc'n. Starte pc'n på nytt. Slå av igjen. Montere modem igjen. Starte pc. Innstallere drivere (nyeste utgave ?). Noe sånt kan jeg tenke meg...
oaasbak Skrevet 1. november 2002 Forfatter Skrevet 1. november 2002 Har forsøkt å avinstallere og inn/ut med modem, men det hjelper ikke.
xeon Skrevet 1. november 2002 Skrevet 1. november 2002 Hva med den velkjente 30 minutters operasjonen?
JarleW Skrevet 1. november 2002 Skrevet 1. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 15:54, skrev xeon:Hva med den velkjente 30 minutters operasjonen? ehhh....format c: ? Pleier å funke det....
Arctic Skrevet 2. november 2002 Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 13:29, skrev oaasbak:Får ikke koblet meg til Internett. Dette har virket tidligere, men jeg tror jeg fikk problemet etter et feilslått forsøk på å avinstallere Winfax. Har forsøkt med flere leverandører (Tiscali - Tele2 - Start), men får beskjed "Device not available". Når jeg ser i Device manager (Windows XP) er modemet oppført der. Har også forsøkt med eksternt modem. Finner riktig modem i Device manager, men får samme svar når jeg forsøker å ringe opp. I Device manager får jeg beskjed om at modemene fungerer som de skal.Er det noen som kan hjelpe? Har du sjekket at landsinnstillinger er rett?
oaasbak Skrevet 2. november 2002 Forfatter Skrevet 2. november 2002 Landsinnstilling er ok. Har et vagt håp om å slippe formatering, men det er nok ikke umulig at jeg ender opp med den løsningen ja.
Black Star Skrevet 2. november 2002 Skrevet 2. november 2002 Virker telefonlinja da? Prøv å koble en telefon til samme linje/vegguttak som modemet og se om du får summetone (regner med at du har husket å koble modemet til vegguttaket )
Espen F Skrevet 2. november 2002 Skrevet 2. november 2002 den feilmeldinga du får der tyder jo på en ting da.. ikke at den ikke er innstallert, men at den ikke er klar.. så det jeg ville sjekket var: om du bruker riktig modem eller lignende i oppkoblingen din, eller sjekke innstillingene der. for der virker jo som om windows vet at den er der, men at den sliter.. en annen lettvinn løsning er å få seg adsl. :smile:
Zink Skrevet 2. november 2002 Skrevet 2. november 2002 Quote: Den 2002-11-01 15:20, skrev oaasbak:Har forsøkt å avinstallere og inn/ut med modem, men det hjelper ikke. Kan være rester av drivere som hindrer fullstendig nyinstallasjon. Hvis du har drivercd-en til modemet, ligger ofte et 'CleanReg' program der: Først slett alle forekomster i Device Manager og gamle ikoner i Ekstern tilkobling. Også evt. software og drivere modemet har lagt inn på lokalt nettverk - ta ut kortet, kjør cleanreg og installer fra grunnen av.
oaasbak Skrevet 3. november 2002 Forfatter Skrevet 3. november 2002 Var ikke noe Cleanreg på CD'en. Jeg har mistanke om at det er Winfax som er problemet. Har forsøkt å avinstallere dette, men et eller annet skar seg. Fjernet deretter alle winfax-filer jeg fant og forsøkte å reinstallere det. Får da beskjed om at Winfax finner en tidligere installering av programmet som må avinstalleres først! Smarte greier! Ligger vel en fil eller en indikasjon i systemet som viser til Winfax.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå