Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

XP installasjons problem


Anbefalte innlegg

Hei

 

I går installerte jeg XP pro på min pc, alt fungerte utmerket. Så skiftet jeg navn på diskene..slik at C: ble til F: og mottsatt. Startet pcen på nytt og XP fungerte glimrende..Dette navnebytte på diskene førte jo selvfølgelig med seg at div. programmer ikke ble lokalisert med en gang, men det gikk seg til.

 

I dag bestemte jeg meg for å intallere XP på nytt på den samme pcen, bare for å få riktige filbaner til alle programmene etc etc...

 

Så etter å har startet installasjonen kommer det plutselig denne feilmeldingen.

"Fake Setup call himself instead original "Setup.exe", -Setup Abort!"

 

Trykk OK, når jeg trykker ok starter installasjonen på nytt og det samme skjer, om og om igjen..

 

Jeg kan naturlig nok ikke starte det gamle XP heller..

 

Har googlet litt, men finner ingen svar..

 

Hva kan jeg gjøre?

 

Håper har vært bortig dette før..Og at noen har et råd eller to..

 

På forhånd takk.

 

 

- Morten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke et virus.

 

Det er en feil i installasjonen. Dette skjer når jeg starter installasjonen i bios ja..

 

Men er det noen måte å starte installasjonen på nytt? Dvs.. Fjerne det som allerede er lagt til? For nå fortsetter den bare hvor den "slapp" når det gikk galt..

Lenke til kommentar
Det er ikke et virus.

 

Det er en feil i installasjonen. Dette skjer når jeg starter installasjonen i bios ja..

 

Men er det noen måte å starte installasjonen på nytt? Dvs.. Fjerne det som allerede er lagt til? For nå fortsetter den bare hvor den "slapp" når det gikk galt..

6946656[/snapback]

Forsøk ny installasjon fra menyen der. Og så når du skal velge partisjon, så slett den gamle og opprett en ny (Du mister alt innhold på partisjonen!), da skal den gamle forsvinne.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
humm..hadde det bare vært så enkelt.. Denne menyen kommer nok ikke opp..Jeg får bare at installasjonen restarter også kommer denne feilmeldingen på nytt..

6947925[/snapback]

Jrg har ikke vært borte i det før..så jeg har bare ideer..

1.sette hardisken som slave i en annen Pc.Formate derifra.

2.Prøve en en floppy og formate derifra.

Endret av Sunni
Lenke til kommentar
humm..hadde det bare vært så enkelt.. Denne menyen kommer nok ikke opp..Jeg får bare at installasjonen restarter også kommer denne feilmeldingen på nytt..

6947925[/snapback]

Jrg har ikke vært borte i det før..så jeg har bare ideer..

1.sette hardisken som slave i en annen Pc.Formate derifra.

2.Prøve en en floppy og formate derifra.

6948575[/snapback]

 

Bare ta å formater hardisken\harddiskene. Nå ligger det nemlig installasjonsfiler lagret på hardddisken din og derfor vil windows installasjonen din begynne derifra.Når de filene er slettet og du har formatert harddiskene dine, er det INGEN grunn til at ikke windows vil la seg installere på nytt ifra cd...

Lenke til kommentar
humm..hadde det bare vært så enkelt.. Denne menyen kommer nok ikke opp..Jeg får bare at installasjonen restarter også kommer denne feilmeldingen på nytt..

6947925[/snapback]

Jrg har ikke vært borte i det før..så jeg har bare ideer..

1.sette hardisken som slave i en annen Pc.Formate derifra.

2.Prøve en en floppy og formate derifra.

6948575[/snapback]

 

Bare ta å formater hardisken\harddiskene. Nå ligger det nemlig installasjonsfiler lagret på hardddisken din og derfor vil windows installasjonen din begynne derifra.Når de filene er slettet og du har formatert harddiskene dine, er det INGEN grunn til at ikke windows vil la seg installere på nytt ifra cd...

6948674[/snapback]

 

 

Vet vet..men hadde håpet å slippe dette.. Har allerede tatt ut disken.. Å skal dra til en kompis nå å få formatert den.. Det lar seg nemlig ikke gjør nå.

 

Pluss at jeg kan få tatt vare på endel filer jo jeg har liggende på denne disken..

 

Men, hvorfor skjer dette alltid med windows.? Er det virkelig nødvendig at svaret _alltid_ skal være; Format c:...Er jo litt drøyt..

 

Er det noen som har sett prisene på suport hos windows.. Det er sykt det! 2500kr på dagtid, og 5000kr etter arbeidstid!! Hahaha..det hele er jo en vits!

Lenke til kommentar

Hva skriver du ifra nå?

Om du har diskettstasjon i begge PC'ene kan du lage en boot-disk, så du kan boote fra floppy, og få kommandolinje.

Da kan du formatere den partisjonen du skulle Windows på.

 

Google etter Boot-Disk Windows 95.

Du trenger ikke ha WIN95, for du får brukt den fordi, og Boot-disk til Windows XP er på sånn 3000 disketter.

 

EDIT: Hva er det jeg sier?!?!? DISKETTER?

Jaja, det virker kanskje hvis du er heldig.

Men bedre å brenne ut på CD\DVD.

Er vel ingen som har diskett(er)\-stasjoner liggende mere uansett?

 

Er det noen som har sett prisene på suport hos windows.. Det er sykt det! 2500kr på dagtid, og 5000kr etter arbeidstid!! Hahaha..det hele er jo en vits!

6948908[/snapback]

Det er vel om de skal komme å hente PC'en for å fikse den.

Regner med at de kommer med en eneste gang, som om det skulle vært liv på spill.

Bare STORE bedrifter uten It-ansvarlige\ driftoperatører vil benytte seg av dette.

For å si det sånn, det er ikke mange av disse bedriftene^^

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Om du tar av kabelen til den disken hvor xp er installert får ikke du installert på nytt på den andre disken da?? Skal vel ikke være nødvendig å formatere vel?

Bruker du IDE disker må den du skal installere på være master, bruker du S-ATA ordner den vel dette selv om det bare er en disk i maskinen.

Lenke til kommentar

@c-man: Hvorfor må disken du installerer på være master ved bruk av IDE? Jeg mener det er jo bare til å velge riktig boot rekkefølge og installere xp der d er ledig plass.

 

Om du booter fra xp installasjons cden skal d uansett komme opp valg for å slette partisjoner. Tror du bare må inn i bios og velge riktig boot rekkefølge. CD først!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...