Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kritisk systemfeil (Blåskjerm)


Anbefalte innlegg

c000021a Kritisk Systemfeil

Systemprosessen windows Logon Process avsluttet uventet med status 0xc0000005 (0x000000000x00000000).

Systemet er avsluttet.

 

Dette er feilmeldingen jeg plutselig har begynt å få for to dager siden.

PCen får meldingen gjennomsnittelig etter 30 sek etter windows oppstart (desktop)

Noen ganger er jeg heldig og PCen holder på lengre, men når jeg skulle skru den av (trykke start>slå av maskinen) ville den ikke reagere, så den måte skrues av manuelt.

 

Mitt system:

 

HK: DFI LANPARTY UT nF4 ULTRA-D 939

 

Gfx: ASUS X1900XT 512 klokket 680Mhz / 800Mhz minne, jeg klokket ned til vanlige hastigheter etter blåskjermproblemet, men det hjalp ingenting.

 

Minne: Corsair TWINX2048 PC4000 2x1024 brikker.

 

CPU: AMD opteron 165 939 @ 2.3Ghz, denne også klokket ned til 1800Mhz, uten nytte.

 

PSU: Mist 600W avtagbare kabler.

 

HDD: Western digital 200GB SATA2 8mb catche.

 

Ellers har PCen god nok kjøling med Zalman CNPS 9500LED til CPU og 2 12cm vifter i kabinettet.

 

Operativsystem: XP pro SP1

 

Anaer ikke hva problemet kan være, noen som vet?

 

 

Kan en formatering fikse problemet?

Endret av Catch`Alpha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres lite sannsynlig ut at begge brikkene plutselig har røket på en gang, med mindre du har drevet med OC av disse. Det kan være mange andre årsaker enn disse. Jeg hadde et lignende problem engang, og da viste det faktisk å være harddisken som forårsaket problemene. Selv om disksjekk ikke viste noen feil, var det likevel den som var årsaken. Var kanskje feil i bufferen på disken elle noe, jaja, uansett;

Har du prøvd å boote i safemode for å se om problemet vedvarer da?

Lenke til kommentar

Ja, jeg har testet å boote i safemode, og har ikke merket noe til problemet hittil.

Så den virker fin der.

Alle PC delene er kjøpt til shg.no i mai og har selv satt den sammen, så alle delene er rimelig nye, har ikke klokket ram brikkene, kun CPU og grafikkortet.

 

Det skal nevnes at jeg har slette mappa jeg har lastet ned ting i, og det kom opp en melding om at jeg kunne skade noen viktige filer, men jeg trykket ja til sletting uanz, siden jeg ikke trodde det var noen viktige (systemfiler der?).

 

Det var vel 1-2 dager etter jeg sletta mappa at blåskjermproblemet kom.

 

Så kan det hende jeg har slettet noen viktige filer jeg trenger, som lager blåskjermen?

Dette trenger vel ikke ha noe med saken å gjøre, men det er vel viktig å nevne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...