Gå til innhold

HW-Lan 06: Angående CSS-Regler på hw-lan


SnipeAlot

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det er et par ting som må fikses på.

 

1. Dette er lan, det å kreve ineyes demoer gjør ting bare idiotisk når det er BYOC turnering. Ytelsen på alle maskiner synker kraftig og folk spiller ikke slik de skal.

- Forslag til fiks: Kjør med tv_enable 1 men med passord på denne on-server srctvn slik at ingen kan specce(pga. tickratedrop), om man skal ha srctv som folk kan specce på, fiks eksterne srctv som kobler seg på som relays. Gi så ut informasjon til alle lag som deltar hvordan de starter og stopper en srctv demo via rcon (rcon tv_record lag1-vs-lag2-map f.eks), krev at alle gjør dette når de spiller så har man en demo av kampen hvor man kan specce alle spillere. (Husk forresten å sette riktige innstillinger slik at alle kan specces som på hltv)

 

2. Blokkering av CVARs etc. Det er ikke noe vits å si "alt som på en eller annen måte kan gi deg fordeler ovenfor andre spillere er ulovlig!", selvom dette er en god ting å si er det ikke mulig å bruke dette ettersom det ikke er en standardisert CFG ute og går(finnes ingen skikkelig cpl config som i 1.6), det er heller bedre da å bare legge inn zblock max på alle servere slik at alle commands blir satt via den istedetfor å kreve at alle skal sjekke sine egne configer for commands som de "tror kan være ulovlige".

 

3. Antall runder i en kamp - Jeg vet dere sikkert allerede mener at det skal gjøres slik som det her, men reglene sier annerledes. Det er ikke noe vits at alle 30 runder spilles i en kamp når man kjører bracket-system(det være seg single- eller double-elimination), førstemann til 16 totale runder gjelder.

 

4. Overtime - Det står i reglene at overtime spilles som en helt vanlig "3-runder på hver side kamp", men det er bedre å heller bruke slik alle andre ligaer og turneringer bruker i både 1.6 og source, mp_startmoney 4500 eller 10000.

 

5. Serverfeil - Igjen så skjønner ikke problemet med å ha en startmoney setting som i 1.6 når det skjer noe galt med serveren. Gjør som alle andre turneringer(og deres egen 1.6 turnering for den sags skyld) og sett en 4500 startmoney om serveren klikker i 4. runde eller senere.

 

 

Håper dere iallefall tenker over dette og gjør source-turneringen til en av verdens beste til nå ;)

 

 

Edit:

Takk til gnoble som gav meg informasjon om hvordan korrekt å sette opp sourcetv recording (se punkt 1.)

 

tv_transmitall 1 (fri spec)

tv_snapshotrate 30 (tickrate, default på sourcetv demoer er 16)

tv_record lag1-vs-lag2.dem

tv_stoprecord

tv_maxclients 0

 

<3

Endret av SnipeAlot
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja enig med snipe der,..

jeg har ikke bra nok pc til å ta demo,...

vis ikke noen har tenkt å låne meg et bedre skjermkort,.. :D

men men håper dere gjør som snipealot sier,...

 

cu@HWlan

Skrevet

I tillegg så må det gjøres noe med mapcycle.. dere har satt opp map runde1,2,3,4,5,6,7 etc. men husk nå at dere har DOUBLE ELIMINATION ;)

Dvs det må settes opp maps for winnerbracket og looserbracket.

Skrevet

Kan bare bekrefte det Fubar her har skrevet. Alle innspillene blir ivaretatt.

 

Når det gjelder oppsett til kampene så vil dette komme raskt etter at påmeldingen

er stengt.

 

Har dere andre innspill så kom med dem nå før det er for sent.. ;)

 

Takk til SnipeAlot for gode tilbakemeldnger! :)

Skrevet

Når stenger påmeldingen?

Vil anbefale å holde den oppe til Fredagen neste uke siden det mest sannsynlig kommer til å melde seg på noen teams på selve lanet.

Skrevet

Enig i alt dette. Var som om jeg skulle sakt det selv. Det bør i grunn ses på som en selvfølge. Ingen pov demos, zblock, første til 16, OT: mr3 mp_startmoney 10 000, mp_startmoney 4500 ved servercrash i 4 runde eller senere.

 

Hvordan vil dere seede lagene?

Skrevet

Seeding vil bli gjort på fredag (offisielt) selv om arbeidet med dette allerede

er startet. Vi får vurdere deltagelse fra de ulike lagene og innspill fra disse opp

mot disponibel tid. Kommer tilbake på dette punktet senere. :)

×
×
  • Opprett ny...