Narvis Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 Jeg trenger hjelp til kjøp av ny trådløs router m/switch, da min tidligere D-Link DI-624 har begynt å svikte meg. Jeg ser for meg en i opptil 1000 kroners-klassen, men den kan gjerne være billigere så lenge den er stabil og bra. Jeg vil gjerne ha en router som er lett å konfigurere med et bra web-interface, og gjerne mange fikse muligheter. Vil gjerne ha muligheten til å begrense båndbredden til hver enkelt bruker for å verne om upload'en til linja. DEt hender nemlig at linja blir litt overbelastet når brukere av BitTorrent ikke begrenser sin upload. Tilsammen er vi 8 brukere (4 med kabel og 4 med trådløs), så den må kunne takle såpass trafikk. Jeg er allerede blitt anbefalt Linksys WRT54GL, men er det noen som vet om den har muligheten for å begrense båndbredden til hver enkelt bruker? Jeg tar gjerne imot flere anbefalinger til betraktning!
bragoon Skrevet 24. september 2006 Skrevet 24. september 2006 På WRT54GL skal det gå greit å begrense båndbredden til de forskjellige brukerne. Jeg kjører DD-WRT-firmware på mine bokser, og det fungerer greit synes jeg.
Narvis Skrevet 25. september 2006 Forfatter Skrevet 25. september 2006 Leste noen reviews på nett som sa at D-Link DI-624 rev C hadde bedre rekkevidde og hastighet enn Linksys WRT54G, og at den var MYE lettere å konfigurere. Stemmer det? Er D-Link et bedre kjøp enn Linksys'en?
oysfaerg Skrevet 25. september 2006 Skrevet 25. september 2006 Trådstarter: Tok meg friheten til å endre på emnetittelen din. Ingen vits i å ROPE UT AT DU SKAL HA EN ROUTER... Ha dette i bakhodet til neste gang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå