klokkemann Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 (endret) Jeg sitter og spiller WoW som vanlig, og plutselig skrur dataen min seg av. Midt i Blackwing Lair :O. Dette problemet har gjentatt seg flere ganger i varierte sammenhenger. Nå nylig skrudde den seg av rett etter at jeg hadde valgt bruker og gått inn på WoW. Før det hadde startet opp, skrudde maskinen seg av. Jeg tror det virker hvis jeg tar ut strømtilførselen til dataen i 2 minutter og så skrur den på igjen, det har ihvertfall virket så langt, men ventetiden før den skrur seg av blir bare mindre og mindre, og jeg kan ikke fortsette sånn. Vær så snill å hjelp! - Klokkemann Endret 22. september 2006 av klokkemann
Gissan Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Jeg sitter og spiller WoW som vanlig, og plutselig skrur dataen min seg av.Midt i Blackwing Lair :O. Dette problemet har gjentatt seg flere ganger i varierte sammenhenger. Nå nylig skrudde den seg av rett etter at jeg hadde valgt bruker og gått inn på WoW. Før det hadde startet opp, skrudde maskinen seg av. Jeg tror det virker hvis jeg tar ut strømtilførselen til dataen i 2 minutter og så skrur den på igjen, det har ihvertfall virket så langt, men ventetiden før den skrur seg av blir bare mindre og mindre, og jeg kan ikke fortsette sånn. Vær så snill å hjelp! - Klokkemann 6916781[/snapback] Neste jeg kan se er at rammet ditt er gammelt, eller ødelagt / skadet på noen som helst måte. Er vel kun ram som kan føre til slike ting.
Gunnar B Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Jeg sitter og spiller WoW som vanlig, og plutselig skrur dataen min seg av.Midt i Blackwing Lair :O. Dette problemet har gjentatt seg flere ganger i varierte sammenhenger. Nå nylig skrudde den seg av rett etter at jeg hadde valgt bruker og gått inn på WoW. Før det hadde startet opp, skrudde maskinen seg av. Jeg tror det virker hvis jeg tar ut strømtilførselen til dataen i 2 minutter og så skrur den på igjen, det har ihvertfall virket så langt, men ventetiden før den skrur seg av blir bare mindre og mindre, og jeg kan ikke fortsette sånn. Vær så snill å hjelp! - Klokkemann 6916781[/snapback] Neste jeg kan se er at rammet ditt er gammelt, eller ødelagt / skadet på noen som helst måte. Er vel kun ram som kan føre til slike ting. 6916857[/snapback] Eller ei strømforsyning som begynner å takke for seg.
Gissan Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Jeg sitter og spiller WoW som vanlig, og plutselig skrur dataen min seg av.Midt i Blackwing Lair :O. Dette problemet har gjentatt seg flere ganger i varierte sammenhenger. Nå nylig skrudde den seg av rett etter at jeg hadde valgt bruker og gått inn på WoW. Før det hadde startet opp, skrudde maskinen seg av. Jeg tror det virker hvis jeg tar ut strømtilførselen til dataen i 2 minutter og så skrur den på igjen, det har ihvertfall virket så langt, men ventetiden før den skrur seg av blir bare mindre og mindre, og jeg kan ikke fortsette sånn. Vær så snill å hjelp! - Klokkemann 6916781[/snapback] Neste jeg kan se er at rammet ditt er gammelt, eller ødelagt / skadet på noen som helst måte. Er vel kun ram som kan føre til slike ting. 6916857[/snapback] Eller ei strømforsyning som begynner å takke for seg. 6916928[/snapback] Riktig.
klokkemann Skrevet 22. september 2006 Forfatter Skrevet 22. september 2006 Redigerte tittel. Nå prøvde jeg akkurat å starte maskinen etter en turnoff. Den skrudde seg av og på veldig kjapt i en evigvarende syklus. Jeg tok ut ledningen igjen, prøvde litt senere, uten noen respons fra Gunnar (dataen). Så, er det strømforskyningen?
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Høres ut som PSU ja - løp å kjøp en MIST 500w....
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Eller at den går for varm 6917039[/snapback] Han venter jo ei stund før han prøver! (kan jo være en fucka temp sensor, men lite trolig...)
Gunnar B Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Redigerte tittel.Nå prøvde jeg akkurat å starte maskinen etter en turnoff. Den skrudde seg av og på veldig kjapt i en evigvarende syklus. Jeg tok ut ledningen igjen, prøvde litt senere, uten noen respons fra Gunnar (dataen). Så, er det strømforskyningen? 6916988[/snapback] Hvertfall en mulighet for at det kan være det,prøv å få lånt ei, for å teste.
klokkemann Skrevet 22. september 2006 Forfatter Skrevet 22. september 2006 Høres ut som PSU ja - løp å kjøp en MIST 500w.... 6917041[/snapback] Forklare meg hva det er? Litt ny i hardware
Gunnar B Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Høres ut som PSU ja - løp å kjøp en MIST 500w.... 6917041[/snapback] Forklare meg hva det er? Litt ny i hardware 6917093[/snapback] Mist 500w
klokkemann Skrevet 22. september 2006 Forfatter Skrevet 22. september 2006 Vet ikke hva Mist 500w er... jaja. Koblet ut strømtilførselsledningen fra både stikkontakten og dataen. Lot den være ute i nå ca. 15 min, frø jeg koblet den inn igjen. Nå tikker og går maskinen, men det spørs hvor lenge det varer :\.
klokkemann Skrevet 22. september 2006 Forfatter Skrevet 22. september 2006 Og der er den ute av drift igjen :S
-Shark- Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Vet ikke hva Mist 500w er... jaja. Koblet ut strømtilførselsledningen fra både stikkontakten og dataen. Lot den være ute i nå ca. 15 min, frø jeg koblet den inn igjen. Nå tikker og går maskinen, men det spørs hvor lenge det varer :\. 6917163[/snapback] Mist 500w er en strømforsyning, den skaffer strøm til maskinen din, og hver enkelt komponent.
klokkemann Skrevet 22. september 2006 Forfatter Skrevet 22. september 2006 skjønner . (unnskyld for at jeg er noob :S)
Gunnar B Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 Høres ut som PSU ja - løp å kjøp en MIST 500w.... 6917041[/snapback] Forklare meg hva det er? Litt ny i hardware 6917093[/snapback] Mist 500w<<<<LINK
Sunni Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 (endret) Før jeg hadde gått til innkjøp av noe,ville jeg brukt trykkluft for rengjøring av støv.Spessielt cpu vifta. De problemene du har ligner på akkurat det og det koster ingen ting.Ta gjerne å kjør med åpen dør i kabinettet.Flere enn du tror sitter med åpene kabinette og ei bordvite kjøpt på elkjøp for 90 kr. Endret 22. september 2006 av Sunni
Patrick de Maar Skrevet 22. september 2006 Skrevet 22. september 2006 (endret) Det meste er sagt men jeg får heller bare oppsumere hva du bør gjøre før du evt. går til innkjøp av nye ting. 1. Åpne sidedøren på kabinettet ditt og ta en runde med trykkluft, eller rens for støv med q-tips. 2. Last ned Everest Home Edition og kjør dette, finn ut alle hardware spesifikasjoner(HK,CPU,RAM,HDD evt andre ting.) 3. Finn ut hvilken PSU du har(Strømforsyning) 4. Ta bilder av/Finn ut hvilket kabinett du har. Når det er gjort, så får du hjelp videre. Endret 22. september 2006 av PatrickM
Kevin S Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Har samme problem, men hvis jeg lar den bare stå, så står den men om jeg starter et spill så skrur den seg av seg selv, har prøvd å skifte strømfosyning til et mye større et.. det kan ikke være strømfosyninga da...
Harvester Skrevet 23. september 2006 Skrevet 23. september 2006 Hvor høy er tempraturen på CPU under spilling? Er vel kanskje ikke det som er problemet, men hvis CPU blir for varm, vil PC'en skru seg av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå