Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'n nekter å boote


Anbefalte innlegg

Ja, da ser det ut som om min kjære pc endelig har tatt kvelden.

 

Saken er den, at jeg trykker inn powerknappen, og hører at maskina begynner å boote. "Bip, vrrrrrn..." Men så veit du, så kommer det ikke frem noe boottekst, ingenting. Skjermen blir i dvalemodus, og det andre pipet som skulle komme uteblir.

 

Så da, kjære forumvenner, lurer jeg på hva faen som er galt?

Har tenkt meg noen ting det kan være:

- Virus

- Skade på bootdisken

- Hovedkortet som er dødt

- Skjermkortet (lite trolig, siden jeg ikke hører noe pip nr. 2, som alltid har vært der under booten)

 

Help me! :(

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nifs lyd  :ermm: Du kan jo åpne kabinettet å sjekke at alt sitter i.Om kjærsten din har glemt neglfila si oppe i cpuvifta vrrrr... :p.Sjekke om cpu vifta starter.Hvilke lys som lyser utenfor og inne i.Fjerne støv.

Min gjetting er cpu,hovedkort. :hmm:

6915975[/snapback]

 

Jeg har ingen kjæreste. ;)

Hehehe... Men de lydene den lager skal være der! Glemte vel kanskje å si det...

 

 

Ja, frykter at det er RAM eller HK. =(

I såfall er det over og ut, for socket 478 finnes jo ikke mer. :p

Lenke til kommentar
Eh, lurer på om denne maskina lever sitt eget liv. :wee:

Nå funker alt igjen, var inni her og klådde litt, vet ikke om det hadde noe å si.

 

Uansett, noen som kan gi meg en analyse? Kanskje det skjer igjen...

6916428[/snapback]

Selv kjenner jeg til pcer som har blitt fikset med fjerning av støv.Kabler og ram har blitt løse.Ved å ta ting ut og sette det inn igjen.Nøyaktig hvorfor kjenner jeg ikke til.

Men,en ting har jeg erfart..at det jeg bryr meg om varer litt lenger.. ;)

Lenke til kommentar

muligens jeg har samme problem

trykker på startknappen, vifter lys alt starter, men kommer ikke noe bildet. JEg tviler på at det er skjermkort eller ram, og er redd det er hovedkortet. Samme som skjedde på meg, at den funka noenganger.

 

men, Får du LED lys på tastaturet? Mitt pleide iallefall å blinke med engang under oppstart, dette skjer ikke nå, netopp derfor jeg tror det er HK, men er ikke helt sikker..

Endret av woodno
Lenke til kommentar
men, Får du LED lys på tastaturet? Mitt pleide iallefall å blinke med engang under oppstart, dette skjer ikke nå, netopp derfor jeg tror det er HK, men er ikke helt sikker..

6966389[/snapback]

 

Samma dritten her. Tastaturet ble ikke aktivert, ikke musa heller. Nå er problemet løst etter at jeg boota, vi gjetta på at det var skjermkortet.

Bytta til gamlekortet når jeg dro på lan, og det er i nå og. Tenkte å sjekke kortet som angivelig skulle være ødelagt i morra elns, så får vi se. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...