hallaballabrusk Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 ka pakning da? er den dyr? og kor kan man kjøpe den? 6931192[/snapback] Du får kjøpt de hos forhandler. Lønner seg å kjøpe originalt - tror det koster 50 - 100 kroner. 7122302[/snapback] Du skal bare fjerne en pakning! ikek legge på noen ny en. Og grunnen til at den er 9,9 er fordi det går en avgifstgrense på 10hk 7178313[/snapback] Vet du, det er noe av det dummeste jeg har hørt! Man må da ha tilbake en ny pakning, ellers vil den trekke falsk luft, trykket blir borte, og motoren kommer så vidt til å gå og stor sjanse for lekasje.. Bare les hva jeg har skrevet over, så får du riktig forklaring. 7184821[/snapback] heha.. klipp pakninga da vel.. uannsett jeg kjører uten pakning funker fett, ingen problemer. jeg anbefaler deg og skru av forgasseren ta ut pakningen, deretter skrur du forgasseren på igjen! motoren vil da yte et sted mellom 17-19hk tohatshu er nemlig kjent for sine, hestekrefter.
baat94 Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Skrevet 11. juni 2007 Men går det ann å sjå om pakninga er der uten å skru opp nokke eller ?
Snuggis Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Leste tidligere i denne posten at noen sa at det ikke gikk ann å gjøre noe med 9,8hk`er. Det er feil. 9,8 Tohatsu har plombe som du bare fjerner, så får du 15hk. Dette har både min far og andre jeg kjenner gjort
baat94 Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Skrevet 12. juni 2007 (endret) Men går det ann å sjå om metallplata er der uten å skru opp nokke eller ? ? Endret 14. juni 2007 av baat94
csViRuS Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Leste tidligere i denne posten at noen sa at det ikke gikk ann å gjøre noe med 9,8hk`er. Det er feil. 9,8 Tohatsu har plombe som du bare fjerner, så får du 15hk. Dette har både min far og andre jeg kjenner gjort 8837630[/snapback] Men er ikke 9,8 opptrimmede 8hker da?
baat94 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Skrevet 14. juni 2007 Men går det ann å sjå om metallplata er der uten å skru opp nokke eller ? ?
csViRuS Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 det er jo bare se etter om du ser den der det......
baat94 Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Skrevet 14. juni 2007 det er jo bare se etter om du ser den der det...... 8858050[/snapback] det kan jo vere at den er så tynn at man ikkje ser den lr nokke sant ;P
Engen_2k Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 For å klare opp i litt. 9.8hk'ern er er samma motorn som 8hk'ern som csVirus sier. Og 9.9hk,15hk og 18hk er også samma motor bare det at 18 hestern er borra opp og har større slagvolum enn 9.9'n og 15 hestern. Så du vil få 15 hester ut av motorn. Merkelig hvor mange forsjellige måter folk mener det er å trimme en tohatsu 9.9, men men. Det Mortex2001 sier stemmer nok siden han har gjort det med samme type motor som du har Og selfølgelig må du ha pakning mellom forgasseren. Mener motorer i denna klassen har vakumforgassere og for å si det sånn det er en grunn til at de heter det. Uten pakningen kan kompresjonen (vakumet) bli lavere og du mister effekt istedenfor å øke.
csViRuS Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 det er jo bare se etter om du ser den der det...... 8858050[/snapback] det kan jo vere at den er så tynn at man ikkje ser den lr nokke sant ;P 8859914[/snapback] Du ser den vertfall ganske tydelig på jonhson gt.....
csViRuS Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 Jaja men grenser for hvor tynn den kan være, så man vil nok se den hvis den er der..... vil tro det er ganske likt som på johnson gt egentlig.....
Engen_2k Skrevet 14. juni 2007 Skrevet 14. juni 2007 (endret) Vel det er ikke noe påeng og diskutere dette mer egentlig. Trådstarter får bare skru av forgassern og se hvordan det ser ut mellom den og insuget. Da skal det nok bli klart hva han må gjøre, men som jeg sa tidligere er det nok som Mortex2001 sier siden han har gjort det før. Endret 14. juni 2007 av Engen_2k
baat94 Skrevet 25. juni 2007 Forfatter Skrevet 25. juni 2007 No har jeg og morfar skrudd av forgasseren.. der var ingen pakning mellom forgasser og insug. kun ei som låg inni ein kanal eller ka jeg skal kalle det ?!.. når vi skrudde det sammen igjen tok vi på pakningslim, så den ikke skulle suge fask luft. Det føles IKKJE som de er 15-18hk av den mottoren ! treig i reaksjon e den... er det noko anna eg kan gjer ? stille tnninga ? men finst det nokkeå stille den etter ?
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Leste tidligere i denne posten at noen sa at det ikke gikk ann å gjøre noe med 9,8hk`er. Det er feil. 9,8 Tohatsu har plombe som du bare fjerner, så får du 15hk. Dette har både min far og andre jeg kjenner gjort 8837630[/snapback] Men er ikke 9,8 opptrimmede 8hker da? 8844143[/snapback] 9,8 er ikke opptrimma 8.
Engen_2k Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Leste tidligere i denne posten at noen sa at det ikke gikk ann å gjøre noe med 9,8hk`er. Det er feil. 9,8 Tohatsu har plombe som du bare fjerner, så får du 15hk. Dette har både min far og andre jeg kjenner gjort 8837630[/snapback] Men er ikke 9,8 opptrimmede 8hker da? 8844143[/snapback] 9,8 er ikke opptrimma 8. 8948220[/snapback] Så hvorfor er den eneste forsjellen man ser når men går in på tohatsu.com og ser på spesefikasjonene på 8hestern og 9.8hestern helt like bortsett fra Maks rpm og hestekrefter?
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Leste tidligere i denne posten at noen sa at det ikke gikk ann å gjøre noe med 9,8hk`er. Det er feil. 9,8 Tohatsu har plombe som du bare fjerner, så får du 15hk. Dette har både min far og andre jeg kjenner gjort 8837630[/snapback] Men er ikke 9,8 opptrimmede 8hker da? 8844143[/snapback] 9,8 er ikke opptrimma 8. 8948220[/snapback] Så hvorfor er den eneste forsjellen man ser når men går in på tohatsu.com og ser på spesefikasjonene på 8hestern og 9.8hestern helt like bortsett fra Maks rpm og hestekrefter? 8948714[/snapback] Vet ikke hvorfor, men kan tenke meg det slik at 8hk`n er en nedtrimma 9,8hk
Engen_2k Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Vet ikke hvorfor, men kan tenke meg det slik at 8hk`n er en nedtrimma 9,8hk Ja 8hkern er en plombert 9.8 hester. Eller 9.8 er trimma 8. Er jo samma ossen man ser på det. Er samma motorn med noe som plomber på den med minst effekt. Og 9.8 hestern har heller ingen likhet med 15 hestern, men det har 9.9'en. Så syns det er litt rart at du og flere du kjenner har trimma 9.8 hestern til 15
Snuggis Skrevet 26. juni 2007 Skrevet 26. juni 2007 Vet ikke hvorfor, men kan tenke meg det slik at 8hk`n er en nedtrimma 9,8hk Ja 8hkern er en plombert 9.8 hester. Eller 9.8 er trimma 8. Er jo samma ossen man ser på det. Er samma motorn med noe som plomber på den med minst effekt. Og 9.8 hestern har heller ingen likhet med 15 hestern, men det har 9.9'en. Så syns det er litt rart at du og flere du kjenner har trimma 9.8 hestern til 15 8949248[/snapback] Kanskje du syns det. Jeg vet ikke hva greia er. Jeg vet bare at andre har gjort det inkludert meg selv og min far. Tohatsu hadde jo for noen år tilbake kun 9,8hk og ikke 9,9.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå