Hansulu Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Er avhengig av å ha statisk ip hjemme siden jeg har programmer som må gjennom de åpne portetene på routeren. Derfor lurer jeg på om det finnes et enkelt lite program som man kan skifte mellom dynamisk og statisk ip gjennom oppgavelinjen med et par trykk. Hadde vært fint med et slik programm siden jeg pendler mellom skolen og hjemmet hver dag.
sunnhetsmannen Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Du kan jo bruke kommandoen netsh til å lage deg en batch fil for dhcp og en for statisk... DHCP: netsh interface ip set address "Lokal tilkobling" dhcp Statisk: netsh interface ip set address name="Lokal tilkobling" static 192.168.0.100 255.255.255.0 192.168.0.1 1 Statisk DNS: netsh interface ip set dns "Lokal tilkobling" static 192.168.0.200 Dynamisk DNS: netsh interface ip set dns "Lokal tilkobling" dhcp Husk å sjekke om tilkoblingen din heter "lokal tilkobling" og ikke noe annet, og selvfølgelig endre IP addressene...
Smeltelim Skrevet 20. september 2006 Skrevet 20. september 2006 Hvordan router har du, kanskje den har mulighet til å alltid gi samme IP til maskinene utifra MAC adresse, det jeg bruker på min D-link DI-604
Hansulu Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Ingen dom idè det med mac addressene. Har en linksys wireless... Skal prøve dette først... Spaceman: kan du gi meg et lyn kurs i hvordan man oppretter en batch fil?
Hansulu Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Klarte å fikse det selv... Takk, takk det funket som snus altså .batch filene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå