theyoytoy Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 (endret) Hei, noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan feilsøke på en en PSU, tror det er der problemet med. Tror jeg har samme problemet som han her annen forum medlem. Noen inn spill? har prøvd det sammen som han, vil bare evt dobelt sjekke før jeg stikker å kjøper ny PSU. Endret 20. september 2006 av theyoytoy
Pastafarian Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Jeg ser 2 måter. Prøve å koble PSU til en annen maskin evt finn en annen PSU og prøv på din maskin og se hvordan det fungerer eller investere i utstyr som kan teste PSUn evt ta maskinen til et verkssted som har slikt utstyr. Mikroplex selger en slik, men den er ikke ufeilbarlig.
theyoytoy Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 Da er det vel bare å kjøpe en ny PSU da. Noen forslag? Den skal drive: 8 hdd 1 dvd brenner 7800gt
theyoytoy Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 Har ikke prøvd en annen PSU, har ikke noen venner i Oslo som jeg kan låne en av.
Harvester Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 (endret) Hvis du tror PSU er defekt eller noe sånt, kan du jumpstarte den for å se om den virker. Du trenger en binders, og 20- eller 24-pin kabelen din. Bøy binersen, og hvis du ser på 20/24-pin kabelen din, vil du se en grønn ledning. Der skal den ene enden av bindersen inn, og den andre enden av den skal du stikke i hvilken som helst av de sorte ledningene. Da skal PSU starte hvis den virker, så det er greit å ha en kabinettvifte e.l stående i strømforsyninga for å se om den går rundt. Sørg for å trekke ut alle ledninger som kommer fra psu til PC'en, så PSU står alene (med unntak hvis du har koblet til en vifte da), en ikke trekk ut strømledningen, for den må ha strøm for å starte. Lykke til! Endret 19. september 2006 av Ungoliant
theyoytoy Skrevet 19. september 2006 Forfatter Skrevet 19. september 2006 Den starter som den skal når den ikke er koblet til hovedkortet. Jumpstart ikke noe problem. se linken i første post, samme problem som han.
Didrik_AK Skrevet 19. september 2006 Skrevet 19. september 2006 Finn deg et multimeter så kan du finne ut det meste om den funker eller ikke... men dette må du ha litt basiskunnskaper om el-energi(som det heter på fagspråket) hvis du skal finne helt ut av
theyoytoy Skrevet 20. september 2006 Forfatter Skrevet 20. september 2006 Problemet er ordnet, det var PSU som var ødelagt. Gikk å kjøpte med en 20 til 24 pin overgang og fikk testet. Så det ble en ny 700w Forton-source
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå