Gå til innhold

32 GB NAND-disk fra TDK


Anbefalte innlegg

Det er på tide at slike kommer på markedet nå. Og så bør det være fullt mulig med høyere hastighet ved "paralellkobling" av brikkene.

 

Forøvrig blir det bra når bærbare blir stillere, raskere og får lengre batteritid av flash-disker.

6894623[/snapback]

Helt til du installerer Windows Vista med tilhørende pagefile, hiberfil og system restore som til sammen tar halvparten av disken. Skjønner ikke hva alt går til, selv om WFP sørger for at du har dobbelt opp av alle systemfiler skulle Vista ha færre og bedre API.

 

Men jo fler som blir tvunget til å oppgradere jo fler PC'er selges jo mer selger Microsoft så de liker vel å bloate.

 

Jeg trenger ikke masse gjennomsiktighet og pixel shaders og svære skygger på skrivebordet, bare vektor basert GUI som flyter rundt i hardware accellerated heaven som xgl. Prøvd å resize et IE eller Explorer vindu i Vista? det tearer og lagger og tar CPU som aldri før. So much for floating around in hardware accelleration heaven :)

 

litt off topic beklager

6905629[/snapback]

 

 

Dersom du paa doed og liv skal slakte Microsoft og Vista, kan du ikke gaa til en annen traad som iaffal handler om Vista og gjoere det?

 

1. Windows XP har ogsaa pagefile, hiberfile og system restore. Ser ikke poenget ditt her... Uansett saa er 32GB nok til Vista og det meste av hva du maatte bruke av programvare/spill. Selv har jeg bare 23GB paa min Vista partisjon og jeg klarer meg fint. Flash disker er ikke ment for massiv fillagring enda.

 

2. Microsoft selger ikke PC'er, saa ser ikke poenget ditt. Hvis du har en jalla PC og ikke vil oppgradere til Vista for aa faa en sikker PC (kontra 98/ME), installer Windows 2003. Kan fint omgjoeres til en arbeidsstasjon som kjoerer det du trenger av programvare/spill, og minimumskravet er P133MHz med 128MB RAM.

 

3. Det er ingen som tvinger deg til og ha gjennomsiktige vinduer. Det er faktisk fullstendig mulig og slaa dem av, tro det eller ei. Ja det hoeres kanskje vanvittig ut, og det er kanskje til og med foerste gangen du hoerer om dette... Men det er FRIVILLIG. Foeroevrig kjoerer jeg Vista paa en laptop med et skjermkort som er mindre en minimumskravet, og jeg har ingen "tearing", "lagging" eller "unormal CPU bruk" naar jeg resizer mine vinduer med Aero paa.

 

4. Slutt aa syt.

 

<ontopic>

 

Jeg er rimelig happy at noen tar opp konkuransen med Samsung naar det kommer til NAND disker. Jeg liker forsaavidt Samsung, men det er alltid godt og ha alternativer for aa presse priser og utvikling. Jeg ser for meg at min neste PC har NAND disker og quad-core om et par aar naar jeg er ferdig med studier og har raad til og bruke penger paa morsomme ting igjen.

 

Flash disker har enormt potensiale tror jeg, ikke bare paa grunn av hastighet men ogsaa pga. driftsikkerhet og varighet. Ingen bevegelige deler = jippi!

 

Noen som har hoert noe om levetid paa disse diskene kontra Samsung sine? Sist jeg hoerte fra den kanten laa de paa rundt 50000 timer for NAND chippene, kan det stemme? Det er forsaavidt over 5 aar med kontinuerlig bruk noe som vel er rundt det man kan forvente i snitt av en konvensjonell disk i disse dager... Men kunne vaert artig om de greide aa oeke denne levetiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...