Gå til innhold

hvilken båt bør jeg kjøpe


mads16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

[OffTopic] Er det virkelig ingen som reagerer på det første innlegget her i tråden? Hvis dere her ser en sammeligning av innlegget til Mads16, og hvordan det skule vært skrevet, skjønner dere andre nok også poenget mitt:

 

 

Mads16 skrev:

 

har handla mej en 10 (15) marner viking hvilken båt skal jeg handle mej ??? håper noen kan hjelpe mej med å finne en rimlig båt som kan gå bra med en 15 hester:D

 

----------------------------------------

 

Riktig skrivemåte:

 

Har handlet meg en 10hk (15) Mariner Viking.

 

Hvilken båt bør jeg kjøpe meg?

Håper noen kan hjelpe meg med å finne en rimelig båt som går bra med 15 hk. :)

 

 

Gidder ikke telle alle, men det var en god del feil å rette opp i her..

 

Skjerp deg i rettskriving til nestegang du skriver her, Mads. ;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vis du skal kjøpe en båt for fart ville jeg kjøpe meg en winrace, men har bare plass til en da det er litt kjipt :thumbdown: jeg har en winrace som skal selges.... :thumbup:

7090741[/snapback]

Winrace 12 kan du jo stu 4 stk oppi da.... men uanset ser over her at der anbefaler river og sommerfun! skam dere! de er kanskje solide så får dumme østlendinger som kjører på skjær å sånn så er den vel god men den går sykt treigt i forhold til andre glassfibebåter, ser ikke bar ut synes jeg og du får østlendig stempel!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
[OffTopic] Er det virkelig ingen som reagerer på det første innlegget her i tråden? Hvis dere her ser en sammeligning av innlegget til Mads16, og hvordan det skule vært skrevet, skjønner dere andre nok også poenget mitt:

 

 

Mads16 skrev:

 

har handla mej en 10 (15) marner viking hvilken båt skal jeg handle mej ? håper noen kan hjelpe mej med å finne en rimlig båt som kan gå bra med en 15 hester:D

 

----------------------------------------

 

Riktig skrivemåte:

 

Har handlet meg en 10hk (15) Mariner Viking.

 

Hvilken båt bør jeg kjøpe meg?

Håper noen kan hjelpe meg med å finne en rimelig båt som går bra med 15 hk. :)

 

 

Gidder ikke telle alle, men det var en god del feil å rette opp i her..

 

Skjerp deg i rettskriving til nestegang du skriver her, Mads. ;-)

7038083[/snapback]

Hvis vi nå skal begynne med rettskrivingskurs og eventuelt ordleggingskurs, så vil jeg foreta følgende rettelser på jammis feilretting, linje for linje.

1. "Har handlet meg..." bør rettes til "Har gått til anskaffelse av.."

2. ".. bør jeg kjøpe meg?" bør rettes til ".. bør jeg kjøpe?"

3. Hele denne setningen bør erstattes med feks: " Kan noen være vennlige å være behjelpelig med informasjon, om hvilken båt som er anbefalt denne motorstørrelse. Det er ingen ulempe om båten er billig.

4. "Gidder ikke", eksisterer ikke i noen ordbok, og vil anbefale "ser ikke noen grunn til" eller "har ikke tid til". Dette velges for å få en litt mer sofistikert form for uttalelse.

5. "nestegang" er meg bekjent som en vanlig feil blandt middelmådige unggutter. Denne hendelsen skrives selvfølgelig "neste gang".

 

Når det gjelder forordet, ta deg en bolle :no: skuffende å se helt elementære feil som feks sammeligning, skule og en sammenknøvling av ord, som ville fått Ivar Aasen til å rotere i graven.

 

Godt mulig jeg tar feil, men det driter jeg i, for jeg visste utmerket godt hva Mads16 skrev i sin post.

 

Til Mads16, kjør på og post det du lurer på og gi eff i sånne som jammi, som ikke har annet enn galle på lur.

 

ærbødigst hilsen Cowheigen

Endret av Cowheigen
Lenke til kommentar

ikke hør på de der. with er en litt kul båt, men med utrolig dårlige sjøegenskaper. Jeg skulle kjøpe den, men da sa selgeren at den båten er farlig. Det avhenger hva du skal bruke båten til. Skal du ha en kul båt tar du en Shakespear. Skal du ha en båt med bra sjøegenskaper tar du en Yamarin 4210. Men ikke kjøp noe RIB eller steady, det er stødige men tragiske båter.

Lenke til kommentar

jeg ville kjøpt en GH eller With 10-12 fot ;) har selv en 10 fot GH men jeg har vmax motor ;) den drar fra nesten alle de andre 10 foterne :cool: og jeg er veldig fornøyd med båten ellers også :) det eneste jeg syntes er litt dumt er at det eneste rommet er tatt vekk :( men jeg liker også at det båten har en list øverst som stikker litt ut så jeg slipper å få alt vannet på meg ;) også er det veldig morsomt å hoppe på en bølge når jeg ligger vedsiden av en annen for da spruter man på dem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...