Gå til innhold

Fps drop med fraps filming i bf2

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei folkens, har et problem :p

Angående fraps i bf2 så har jeg filmet en del med helt grei fps rundt 60-80 fps og uten lag.

Plutselig i dag når jeg skulle filme, med akkurat samme instillingene begynte fps'en å droppe helt ned til 6-12, og hud'en i bf2 begynte å blinke konstant.

takker for alle forslag

EDIT: ser også at gjelder i spill som cod2 og cs

EDIT 2: men i spill som oblivion funker det helt ok med static 30 fps.. skjønner ikke dette :dontgetit:

EDIT 3: film av problemet med litt sorg musikk :p (lite å gjøre)

lag.wmv

Endret av Moal
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Fraps krever sykt, sykt, sykt, sykt mye ressurser når det tar opp.

Selv med min nye PC klarer jeg ikke mere enn 30FPS når jeg tar opp i Battlefield 2.

6891457[/snapback]

men så du filmen? Det virker jo litt rart at d skal gå sånn, har jo kunnet filmet helt fint før uten noen problemer.. Utrolig rart. :hmm::dontgetit:

Skrevet

Hvis ikke jeg tar helt feil står det i sig. :p

PC 2 - new: Intel E6400 2.13ghz, Asus 7950GX2 1gb, 2048mb Ram, Asus P5B DLX/WIFI-AP, Samsung 250gb x2, Hiper 580Watt
Skrevet

Tull å tøs! Ser ikkeno i noens signatur jeg :p

Men uansett, er egen plass i profilen for slik info.

Ikke at det er "ulovlig" å ha det i signaturen, men det blir liksom mere orden.

Men hvis det er PC2 han bruker, så skal han jo ha bedre FPS enn det han hadde der da :p

Uansett, vet ikke jeg nei.

Skrevet

Grunnen til at det dropper til 30FPS, har vel noe med at du faktisk tar opp i 30FPS. At det krever mye, er det ingen tvil om.

Om du har to harddisker i maskinen kan det være at å ta opp til en annen disk enn den Windows er på, gjør at det går en god del raskere.

Skrevet
Grunnen til at det dropper til 30FPS, har vel noe med at du faktisk tar opp i 30FPS. At det krever mye, er det ingen tvil om.

Om du har to harddisker i maskinen kan det være at å ta opp til en annen disk enn den Windows er på, gjør at det går en god del raskere.

6896482[/snapback]

Hiv og Hoi...

Jeg har en forholdsvis hissig PC jeg også, og når jeg kjører BF2 i 1920X1200 og alt på max har jeg ca. 100 i FPS.

Selv om jeg setter framerate til 60, så dropper den ned til rundt 50 FPS med en gang jeg starter Fraps...

Viss jeg har satt på Vsynk, så får jeg uansett ikke mer enn 60 FPS, og da dropper FPS ned til ca. 30 FPS.

Så for meg virker det som fraps halverer FPS uansett utgangspunkt...

Skrevet

De som har dual-core cpu kan jo leke seg litt med fraps og prosessor-affinity. Bind bf2 til core 0 og fraps til core 1, det burde hjelpe på fps-drop når man bruker fraps :thumbup:

Skrevet (endret)
hmm... Kanskje det.. Kanskje det.. Har du testet det?

Det må jeg sannelig teste når jeg kommer hjem fra arbeid i dag^^

6907675[/snapback]

Har testa det så vidt, og rent subjektivt virket det som det fungerte bedre. Kan ta en før/etter test med fps-tall i kveld kanskje. Men i teorien burde det jo funke bra da :) Endret av ibrotha
Skrevet
KULT !

øø.. hvor var det jeg gikk hen for å binde til Core 1 eller 2 sa dere....  :dontgetit:

6908554[/snapback]

ctrl+alt+delete>prosesser>høyereklikk på riktig prosess>angi affinitet ;)

Skrevet
KULT !

øø.. hvor var det jeg gikk hen for å binde til Core 1 eller 2 sa dere....  :dontgetit:

6908554[/snapback]

ctrl+alt+delete>prosesser>høyereklikk på riktig prosess>angi affinitet ;)

6908620[/snapback]

Ahaaaa.. der ja.....

er det noen måte å sette dette som fast setting?

hver gang jeg starter BF2 så velger den begge kjernene, mens Fraps går bare på core 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...