Gå til innhold

Sette sammen deler til spil-pc, trenger hjelp.


Anbefalte innlegg

Har ikke fått med meg på hva som skjer på pc fronten på et år eller to, så trenger litt hjelp til å sette sammen deler.

Skal ha følgende komponenter:

CPU

HK

RAM

Skjermkort

 

Ang AMD og Intel, så er jeg ikke sikker på hva som er best nå så er åpen for alt.

Det samme gjelder ATI og nvidia.

Har sett for meg en pris på rundt 5000-6000 hvis det er mulig.

 

Har lest litt rundt og prøvd å sette meg inn i ting, men det var utrolig mye nytt. Så hjelp mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satt opp en handlevogn her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34788

 

Kanskje ikke kjøpt PRO versjonen av rammen..hmm. Ettersom den kan være kjip å evnt klokke.

Klokkevennlig system med boxed vifte. Kjekt hvis du har feks et par 120mm vifter i kabinettet.

Andre på forumet her har sikkert bedre peil på dette enn meg.. er et forslag hvertfall

Endret av Vasily
Lenke til kommentar

Til den prisen du foreslår, så er det ikke lett å få et oppsett som vil klokke noe

særlig, dette mest pga at det ikke er nok penger til ram som vil klokke bra.

 

 

Mitt forslag her:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=34792

 

 

Edit: Mitjmannen hehe, det var jo nesten identisk. Ville gått for sapphire sitt x1900gt, da pcutstyr.no har dette på lager nå.

 

Edit 2: Skiftet hovedkort i mitt oppsett, til et billigere P965 hovedkort.

Da kom prisen på rett under 6000kr :)

 

Hilsen

Vinci

Endret av Vinci
Lenke til kommentar
Mitjmannen: Den endringen der trenger jeg virkelig en god begrunnelse for! ;-)

 

Hvorfor kjøpe crappy hovedkort og minne, kun for å få 2gig ram?

6872508[/snapback]

 

Hovedkortet ikke crappy i det hele tatt, er vel et av de hovedkortene som har klokket best når det gjelder E6300 og E6400!

 

Og 2gig me ram begynner å bli såpass viktig etterhvert, at en del spill kan du ha så super pc du bare vil, men har du kun 1 gig me ram, så får du lag.

Vertfall med detaljer på high og litt aa inni bilde.

BF2 og FEAR er 2 gode eksempler på dette.

 

Men nå skal det også nevnes at han sannsynligvis ikke ville fått klokket noe særlig her pga. rammen...

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Enig i at 2gig hadde vært greit. Men man tar ikke 2gig crap minne bare for å få 2gig.

6872537[/snapback]

 

Hvis jeg skulle brukt pcen nå med en gang, ville jeg heller hatt 2GB med "dårlig" ram i steden for 1GB med "bra" ram.

Er sikkert andre som ikke er enige, men det er nå mitt synspunkt vertfall.

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Enig i at 2gig hadde vært greit. Men man tar ikke 2gig crap minne bare for å få 2gig.

6872537[/snapback]

 

Hvis jeg skulle brukt pcen nå med en gang, ville jeg heller hatt 2GB med "dårlig" ram i steden for 1GB med "bra" ram.

Er sikkert andre som ikke er enige, men det er nå mitt synspunkt vertfall.

 

 

Hilsen

Vinci

6872550[/snapback]

 

Enig med deg jeg. Til vanlig bruk vil "crappy" ram brikker funke helt fint. Men til overklocking, så er det noe helt annet...

Lenke til kommentar
Enig i at 2gig hadde vært greit. Men man tar ikke 2gig crap minne bare for å få 2gig.

6872537[/snapback]

 

Hvis jeg skulle brukt pcen nå med en gang, ville jeg heller hatt 2GB med "dårlig" ram i steden for 1GB med "bra" ram.

Er sikkert andre som ikke er enige, men det er nå mitt synspunkt vertfall.

 

 

Hilsen

Vinci

6872550[/snapback]

 

Enig med deg jeg. Til vanlig bruk vil "crappy" ram brikker funke helt fint. Men til overklocking, så er det noe helt annet...

6872555[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig. Skal man klokke er det alltid lurt å ha bra ram, dette gjelder jo spesielt på P965 brikkesett som ikke liker å bruke dividere på rammen.

Men problemet i dette tilfelle er jo at budsjettet ikke har "plass" til 2GB med bra ram... så da går vi (i mine øyne) til nest beste forslag som blir 2GB med "dårlig" ram framfor 1GB bedre ram. Mengden ram er mest avgjørende, så får man tenke på hastighet og timings etterpå :)

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar

 

Herregud man... Dette kan jo ikke sammenlignes med dette oppsettet her.

De karene der bruker X6800 og DYRE minnebrikker som kreve høy volt.

Er jo ikke akkurat det det er snakk om her. Til klokking av E6300 og E6400 så

er Asus P5B "vanilla" et bra hovedkort til en rimelig penge.

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar
Sikkert hipp som happ med P5B, DS3, DS4. Noen småfeil er det med de fleste hk.

6872647[/snapback]

 

Det kan vi være enige i :D

Og jeg mener absolutt ikke at DS3 og DS4 er dårlige hovedkort, de er veldig bra faktisk. Er jo ikke sikkert denne karen vi prøver å hjelpe har tenkt å overklokke i det hele tatt, men alltid artig med en diskusjon allikevel hehe

 

Er egentlig glad jeg ikke har tenke å oppgradere til Conroe før til neste år,

slik at hovedkorta får tid til å "modne" litt først :D

 

 

 

Hilsen

Vinci

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...