Gå til innhold

Gode tv- kort til pc for kabel\dvb


PushT

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en projektor, og vil se tv på denne så fort som mulig.... men jeg er grønn på dette området......

 

Jeg skal kjøre dette gjennom pc, og lurer på om noen vær så snill kan hjelpe meg ved å foreslå gode og NYERE kort. Pleier å bruke f.eks mpx for innkjøp, men når anbefalinger der foreslår kort som er over 2 år gamle blir jeg litt skremt. Så altså: Hvis det er noen supre tv kort å foreslå, så er jeg veldig lykkelig.

 

Det jeg er opptatt av er hovedsakelig bildevalitet\signal. Ellers er jo dvb interessant, men jeg kan altså lite om det. Har jo kabel, så jeg regner med at dette er mest aktuelt. :whistle:

Endret av eivindtandberg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ehm... tv-kort er slik at du kan se tv på data.

 

Et vanlig skjermkort gir deg vel S-video ut til tv?

6864131[/snapback]

 

...ok?! Jeg har altså ingen tv tuner på mitt grafikkort, så det er derfor jeg ser etter et tv kort eller en sak til usb. Det er bare litt dumt hvis man ender opp med et elendig bilde. Derfor spør jeg. Nå har jeg sjekket litt opp på nettet før jeg la inn dette emnet , så jeg kan jo nevne Hauppauge! WinTV-PVR-USB2, eller Hauppauge! WinTV-HVR1300, som såvidt jeg skjønner skulle være et greie løsninger. Er det forresten noen vits i betale for mpeg2 encoder eller decoder?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...