Gå til innhold

Mitt første domene/webhotell

Cinemarxism

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å skaffe meg et domene og et webhotell om et par ukers tid. Første gang jeg gjør dette, så jeg er litt usikker på hva jeg bør gå for. Har sett på Clichehosting som har noen veldig gode priser, samt ubegrenset trafikk. Noen som har erfaringer derfra?

Også litt usikker på om serveren bør stå på Windows 2000/ASP eller Linux/HTML/PHP. Skal hovedsakelig bruke webhotellet til en blogg med noen bilder og filmer. Hva bør jeg gå for og hvorfor?

På forhånd takk.

Mvh

Knut

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98435
Skrevet

Hvis du skal bruke filmer så kan det være lurt å sjekke om tilbyderen tillater

streaming. Selv så skaffet jeg meg ett webhotel der jeg måtte betale litt ekstra for å benytte streaming på en annen server.

Bare noe du kanskje bør sjekke ut...

Skrevet
Har tenkt å skaffe meg et domene og et webhotell om et par ukers tid. Første gang jeg gjør dette, så jeg er litt usikker på hva jeg bør gå for. Har sett på Clichehosting som har noen veldig gode priser, samt ubegrenset trafikk. Noen som har erfaringer derfra?

Også litt usikker på om serveren bør stå på Windows 2000/ASP eller Linux/HTML/PHP. Skal hovedsakelig bruke webhotellet til en blogg med noen bilder og filmer. Hva bør jeg gå for og hvorfor?

På forhånd takk.

Mvh

Knut

6857897[/snapback]

hvilke blogg skal du bruke da? har cliche noen form for ferdig installerte scripter på kontroll panelet deres?

jeg bruker ProISP hvor jeg har mine domener og webhotell, og der bruker dem cpanel som kontroll panel og jeg har Fantastico som gjør at jeg enkelt kan installere bloggèr, cms systemer enkelt med et par trykk.

hvis du skriver inn "webhotell" i søkefunksjonen her på diskusjon.no så vil du finne mange tråder som du kan lese om litt erfaringer :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...