Gå til innhold

tips om valg av mp3-spiller


Anbefalte innlegg

Jeg trodde dette med valg av mp3-spiller skulle bli enkelt som bare det. Den gang ei...

 

Jeg vil i utgangpunktet bare ha en enkel flashbasert mp3-spiller til å spille musikk med. 3-6GB, ingen drivere, mulighet for mappesystem, med batterier jeg kan kjøpe i en butikk og med mini-jack øretelefoner. Til max 2000kr.

 

Men jo mer jeg leser på nett jo lengre blir listen med krav.

Og det hadde jammen vært deilig med bluetooth og utbyttbar minnebrikke.

Og gjerne et enkelt design, ikke noe neonblått med masse metalldetaljer eller orange gummikanter.

 

Størrelse, merke, fargedisplay, bilder, film, radio, o. l. bryr jeg meg ikke noe om.

Jeg vil bare høre på musikken min.

 

På forhånd tusen takk for gode forslag.

Endret av Sokratra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg trykker på linken får jeg dette:

Av sikkerhetshensyn er denne økten nå tidsavbrutt.

Du kan gå tilbake til Apple Store ved å klikke på koblingen nedenfor.

 

Men i Apple Store finner jeg bare Apple produkter(!) og de har innebygde batterier. Dessuten er jeg mistenksom til slikt iTunes tull. Og til Apple generellt.

 

Jeg vil ikke ha en inn-med-teskje, brukervennlig, rosa eller limegrønn sak med en quick start guide som tar over hele pc'en min.

 

Ellers takk.

Lenke til kommentar

Kanskje forumet har sensurert Apple produkter :p

 

Joda, mange gode valg.

Kan den nye lekre Ipod-killeren Microsoft Zune med wi-fi filoverføring og høyoppløst skjerm være noget?

Ellers for å få tilfredstillende lyd, må man nesten alltid kjøpe øreplugger utenom.

Mest fr pengene får du om du finner deg Sharp MD-33s, som de selger til ca 230,- på Ebay. Ifølge de fleste reviews, så er de et lite hakk over de 3x dyrere Shure E2c om man ikke bruker lang tid på å equalize sistnevnte.

Ellers er Sony MDR-EX71SL et billig og bra alternativ om du vil handle innen norske farvann. :)

Lenke til kommentar
Jeg trodde dette med valg av mp3-spiller skulle bli enkelt som bare det. Den gang ei...

 

Jeg vil i utgangpunktet bare ha en enkel flashbasert mp3-spiller til å spille musikk med. 3-6GB, ingen drivere, mulighet for mappesystem, med batterier jeg kan kjøpe i en butikk og med mini-jack øretelefoner.  Til max 2000kr.

 

Men jo mer jeg leser på nett jo lengre blir listen med krav.

Og det hadde jammen vært deilig med bluetooth og utbyttbar minnebrikke.

Og gjerne et enkelt design, ikke noe neonblått med masse metalldetaljer eller orange gummikanter. 

 

Størrelse, merke, fargedisplay, bilder, film, radio, o. l. bryr jeg meg ikke noe om.

Jeg vil bare høre på musikken min.

 

På forhånd tusen takk for gode forslag.

6857693[/snapback]

 

Jeg er i samme situasjon som deg, og jeg har nærmest bestemt meg hvilken mp3 spiller jeg skal ha.

 

Creative Zen V Plus ser ut til å møte de kravene jeg har. Enkelt design, radio, flashbasert og den kan brukes som ekstern "harddisk".

 

I tillegg kommer line-in og mulighet for encoding av cdplater direkte fra cdspiller.

 

Noen tester her:

 

http://gear.ign.com/articles/721/721173p1.html

 

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article672236.ece

 

http://www.aftenposten.no/forbruker/digita...icle1383353.ece

 

Veiledende pris på 2gb modellen er 1295,-

Veiledende pris på 4gb modellen er 1795,-

 

Regner dog med at disse prisene vil falle noe etterhvert som spilleren kommer på lager hos flere webshoper.

 

Lykke til med ditt valg av mp3spiller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...