Gå til innhold

Valg av ddr2 - corsair//kingston


maDno

Anbefalte innlegg

Jeg sitter og ser på et par forskjellige rambrikker som jeg skal ha i systemet mitt. Et intel core 2 duo system.

 

Jeg ser på corsair og kingston, og ser at prisforskjellen på de to produsentene er ganske stor i begge klassene, 1024 og 2048.

 

Corsair XMS2 TWINX DDR2-675 2x512 - 1319

 

Kingston DDR2, PC5400 DDR2-667 2x512 - 979

 

Corsair Twin2X2048-5400C4 2x1024 - 2055

 

Kingston DDR2, PC5400 DDR2-667 2x1024 - 1887

 

Spørsmålet er vel i bunn og grunn om Kingstonbrikkene er dårligere en corsair sine som prisen tilsier, eller om jeg trygt kan kjøre kingston uten noe særlig forskjell og spare en krone eller to?

Endret av maDno
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Av kingston og corsair er i de aller fleste tilfeller corsair å foretrekke. Denne avgjørelsen har jeg kommet frem til etter å ha lest forskjellige erfaringer her på HW.no og andre steder. Kingston kan også være veldig bra (og er som regel det), men slik jeg har forstått det har corsair satset mer og mer på entusiast-markedet, noe som igjen fører til produkter som kanskje er litt bedre enn Kingstons (dog dyrere). Men jeg skal ikke si noe sikkert.

 

Kingston har også gode produkter, og hvis du ikke er en overklokker tror jeg neppe du vil merke særlig forskjell på Corsair eller Kingston. Alt avhenger av hvor stor lommebok du har og hvilke egenskaper du ønsker av RAM'en.

Lenke til kommentar

Hvis vi legger pris inn i kalkulasjonen, og forskjellene ikke er merkbare ved normalt bruk//ikke overklokking så blir vel kingston det naturlige valget. sant?

 

Har valgt dette hovedkortet: ASRock ConRoeXFire-eSATA2

 

Lurte på om det var noen kompitabilitets-problemer med noen rambrikker ved dette kortet eller lignende. Påvirker kortet hvilket ram jeg burde velge?

Lenke til kommentar

Har forstått det slik at Asrock kortet bare leverer en spenning på 1,9v til minnet. Mao det er en rekke brikker som ikke vil fungere optimalt med kortet. I tillegg får vi forskjellige ikke spennings HK/minne relaterte problemer problemer.

Sjekk specs på minnet før du kjøper evt post lenke til minnet. Tror dette

 

Corsair Twin2X2048-5400C4 Krever 1,9v så på grensen.

 

Corsair XMS2 TWINX DDR2-675 1024 MB 1,8v så burde gå greit.

 

Kingston HyperX DDR2-675 1024 MB 1,85v på grensen.

 

Kingston DDR2, PC5400 DDR2-667 2x1024 kunne ikke finne, men vil tippe 1,85v noe som er på grensen.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar

takk for hjelpen nok en gang heisann80 :)

 

Forskjellen på de to tror jeg er at corsair kjører 4-4-4-12 og kingston sitt var på 5-5-5-15 eller noe.

 

Dette er vel kanskje ikke så utrolig viktig og kommer neppe til å vise til den største ytelsesforskjellen, eller tar jeg feil der?

Lenke til kommentar

Tror A-Data Vitesta 2GB DDR2 PC5300 kit er tingen å kjøpe.

Mye billigere enn de andre 2GB settene (vil sikkert øke i pris mpx er gjerne litt trege på slik) og har fått glimrende omtale HER.

 

Kan selvfølgelig ikke garantere at de vil fungere på Asrock kortet, men mengde/pris og spenning er god. (Se side 17 i testen)

 

Oppfordrer deg til å google litt mulig du finner noen med din kombinasjon/denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...