Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe nye Piggdekk


Anarkist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Folkens,

 

jeg har piggdekk som er helt slitt og lurer på hvor jeg kan få kjøpt nye piggdekk av bra kvalitet? jeg har den rammen (felgen) men trenger de gummi dekka skifta. hvor er det de gjør i oslo?

 

Dekkmann eller Sharif. Veit ikke hva slags piggdekk du får hos Sharif, men du får sikkert det du vil ha.

 

Og skal du ha dekk av kvalitet....vel, det er vel stort sett Continental, Nokian og Michelin som vinner testene hvert år. Er vel en grunn til det. Kuomo og Hankook er også bra. Har kun kjørt med Continental av disse, og de var bra. Holdt lenge...kjørte med dem i 2 sesonger, før jeg solgte bilen, og pigga satt fortsatt i....trur det var 3 pigger (totalt på 4 dekk) som var borte.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Folkens,

 

jeg har piggdekk som er helt slitt og lurer på hvor jeg kan få kjøpt nye piggdekk av bra kvalitet? jeg har den rammen (felgen) men trenger de gummi dekka skifta. hvor er det de gjør i oslo?

 

Dekkmann eller Sharif. Veit ikke hva slags piggdekk du får hos Sharif, men du får sikkert det du vil ha.

 

Og skal du ha dekk av kvalitet....vel, det er vel stort sett Continental, Nokian og Michelin som vinner testene hvert år. Er vel en grunn til det. Kuomo og Hankook er også bra. Har kun kjørt med Continental av disse, og de var bra. Holdt lenge...kjørte med dem i 2 sesonger, før jeg solgte bilen, og pigga satt fortsatt i....trur det var 3 pigger (totalt på 4 dekk) som var borte.

 

 

mvh

Pantera

6850695[/snapback]

 

Slike tester viser kun veigrep med alle piggene i takt, har selv hatt både Nokian og Continental men piggene bare detter av uten at jeg grisekjører. Varierende værforhold med mye kjøring på asfalt er skylden tror jeg.

 

Piggdekk gir best gripeevne på ren is mens på andre fører er piggfritt like bra eller bedre. Dette er med nye dekk, hvordan tror du testen har blitt hvis man sammenlignet pigg og piggfritt som hadde kjørt i 2 normale norske vintrer. Nettopp, piggfritt hadde blitt ekstremt overlegent for de taper seg ikke i nærheten i samme grad som piggdekk gjør.

 

Piggdekk er falsk trygghet, hvis du da ikke teller piggene hvermåned å skifter ut dekket 2 ganger hver vinter....

 

Kjøp PIGGFRITT er mitt råd :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...