monirha Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Jeg får ikke til å brenne dvd.. Hvordan i alle dager gjør dere dette da? Har prøvd å brenne med nero,uten hell.. Har lest meg frem og lasta ned nerovision..men når jeg skulle brenne brukte den 2t.. Håpte den hoppa fort nedover, men neida.. Halveis i filmen orka jeg ikke mer, for ingenting anna fungerte på maskina når jeg brente.. Kan noen hjelpe meg?
trygveaa Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Du er heldig du. Hos meg tok det 4t (men jeg gadd å vente), så jeg lurer også dette. Du har en videofil på PCen i avi eller mpg eller lignende som du skal brenne på en dvd til å vise på TVen, ikke sant?
monirha Skrevet 11. september 2006 Forfatter Skrevet 11. september 2006 Du er heldig du. Hos meg tok det 4t (men jeg gadd å vente), så jeg lurer også dette. Du har en videofil på PCen i avi eller mpg eller lignende som du skal brenne på en dvd til å vise på TVen, ikke sant? 6846620[/snapback] jepp.. Har maaaange.. Skulle ikke tro det skulle være så vanskelig!! Er sikkert ikke det heller.. Bare trenger litt oppstartshjelp
jultomten Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Dersom du har en film i DVD-format (image av en DVD eller mpeg-2), er DVD-brenneren den begrensende faktor, og det tar vanligvis 5-15 minutter å brenne en DVD-film. Dette kan gjøres med alle brenneprogrammer, f eks Nero. Hvis du derimot har har en film i annet format (DivX, Xvid, .avi etc), må denne konverteres til DVD-format. Dette tar lang tid, og datamaskinens CPU er den begrensende faktur. Avhengig av CPU, software og filformat, kan det ta alt fra 1 til 5 timer å brenne en DVD-film. Dette kan f eks gjøres med kombinerte konverterings- og brenneprogrammer som NeroVision. Det er dog lite trolig at det vil gå vesentlig fortere ved å bytte program. Har du en moderne stue-dvd-spiller, trenger du kanskje ikke konvertere til DVD-format. Skjekk om DVD-spilleren støtter Xvid eller DivX. I så fall kan du brenne en DVD med 3-4 filmer på 5-15 minutter, bare ved å kopiere filmfilene fra harddisk til DVD. Dette kan gjøres i alle brenneprogrammer, f eks Nero
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå