Gå til innhold

Hvordan brenne DVD? (helst uten å bruke 2 t!)

monirha

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke til å brenne dvd.. Hvordan i alle dager gjør dere dette da?

Har prøvd å brenne med nero,uten hell..

Har lest meg frem og lasta ned nerovision..men når jeg skulle brenne brukte den 2t.. Håpte den hoppa fort nedover, men neida.. Halveis i filmen orka jeg ikke mer, for ingenting anna fungerte på maskina når jeg brente..

Kan noen hjelpe meg? :cry:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er heldig du. Hos meg tok det 4t (men jeg gadd å vente), så jeg lurer også dette.

Du har en videofil på PCen i avi eller mpg eller lignende som du skal brenne på en dvd til å vise på TVen, ikke sant?

Skrevet
Du er heldig du. Hos meg tok det 4t (men jeg gadd å vente), så jeg lurer også dette.

Du har en videofil på PCen i avi eller mpg eller lignende som du skal brenne på en dvd til å vise på TVen, ikke sant?

6846620[/snapback]

jepp..

Har maaaange.. Skulle ikke tro det skulle være så vanskelig!! :no:

Er sikkert ikke det heller.. Bare trenger litt oppstartshjelp :blush:

Skrevet

Dersom du har en film i DVD-format (image av en DVD eller mpeg-2), er DVD-brenneren den begrensende faktor, og det tar vanligvis 5-15 minutter å brenne en DVD-film. Dette kan gjøres med alle brenneprogrammer, f eks Nero.

Hvis du derimot har har en film i annet format (DivX, Xvid, .avi etc), må denne konverteres til DVD-format. Dette tar lang tid, og datamaskinens CPU er den begrensende faktur. Avhengig av CPU, software og filformat, kan det ta alt fra 1 til 5 timer å brenne en DVD-film. Dette kan f eks gjøres med kombinerte konverterings- og brenneprogrammer som NeroVision. Det er dog lite trolig at det vil gå vesentlig fortere ved å bytte program.

Har du en moderne stue-dvd-spiller, trenger du kanskje ikke konvertere til DVD-format. Skjekk om DVD-spilleren støtter Xvid eller DivX. I så fall kan du brenne en DVD med 3-4 filmer på 5-15 minutter, bare ved å kopiere filmfilene fra harddisk til DVD. Dette kan gjøres i alle brenneprogrammer, f eks Nero :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...