Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

For lavt turtall i et kort øyeblikk


-Serenity-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 97 Passat har et irritasjonsmoment. Hvis jeg kommer sigene i 20-30 og trykker inn clutchen, synker turtallet en anelse for mye (ned mot 500) slik at motoren bare akkurat klarer å justere seg opp og unngå å dø, deretter går den pent på tomgang. Jeg kan se at frontlysene nesten begynner å svikte idet det er på det laveste. Forøvrig er turtallet på tomgang helt fint, verken for lavt eller høyt. Kan jeg justere dette på egen hånd eller må det fagfolk til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PÅ de fleste som har dette problemet er det sot i gasspjeld/tomgansregulator.Det kan renses.

6852323[/snapback]

 

Har du noen gode metoder å rense dette på?

Skrevet
PÅ de fleste som har dette problemet er det sot i gasspjeld/tomgansregulator.Det kan renses.

6852323[/snapback]

 

Har du noen gode metoder å rense dette på?

6853300[/snapback]

 

Her er min metode som normalt fungerer på det meste som sitter fast:

 

Skru ut og legg i diesel en liten stund, blås tørt med trykkluft etterpå.

Skrevet

Har samme problemet etter at jeg tok ut motor og kasse for å skifte clutch på volvo 460. Jeg har en føler på magnetventilen til veivhusventilasjonen som ikke har riktig motstand, men skal prøve å gjøre rent gasspjeld og tomgangsreguleringsventilen først...sinnsykt irriterende igrunn

Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

Kanskje ta en tur innom VW for å oppgradere programvaren i motorstyringen til nyeste versjon? Dette tar ca 10 sek, så selv Møller bør vel kunne gjøre dette gratis. Eller??

Skrevet

Hei alle som sliter med samme problemet, spesielt trådstarter...

 

Nå har jeg fått fikset samme feilen på min 95 passat. Problemet var sot og drit i tomgangsventil og rundt gasspjeldet. Jeg kjøpte en boks CRC carburator cleaner som visste seg veldig effektiv til dette. Jeg løsnet tomgangsventilen og sprøytet denne godt til den var ren, så renset jeg gasspjeldet og området rundt dettte med sprayen og en fille så langt inn jeg kunne. Deretter monterte jeg alt sammen igjen, løsnet slangen ved luftfilterboksen, startet motoren og sprutet inn resten av boksen på høy tomgang i slangen. Dette gjorde susen og bilen min er nå kvitt "kolsen" :)

  • 3 uker senere...
Skrevet

Dette må jeg prøve på min bil. Citroën ZX 1.8i. Har samme problemet med at hvis jeg presser inn clutchen når jeg har et visst turtall så faller turtallet ned til 500, og i andre tilfeller dauer bare bilen :(

 

Takk for hintet;)

Skrevet

Jeg tok å gjorde det dere sa her, renset gasspjeld og tomgangsventil, men forsatt når jeg trykker inn clutchen så faller turtallet ned fort og så dauer bilen. Jeg har ikke skifta tennplugger på snart 2 år, kan det ha noe med saken å gjøre?

 

Er det noe annet som kan ha innvirkning på at motoren dauer slik?

 

Bilen min er en Citroën ZX 1.8i

Skrevet

Jeg har en 1985 Scorpio som har samme symptomer, bortsett fra at den ofte går så lavt at den dør helt da. Ikke så veldig kult i rushtrafikk i Oslo. Heldigvis funker startmotoren fint enda....

 

Jeg er nerd og ikke noen mekaniker. Er det noen i vestfoldområdet som renser en slik sak fort og gæli?

Skrevet
Er det ikkje mogleg å bruka nokon form middel i bensintanken som renskar opp systemet då?

7092241[/snapback]

Har jo shell V-Power..

 

Jeg merker forskjell, og min mekaniker bror merker forskjell.. Det funker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...