Gå til innhold

Problemer med p5w dh deluxe!?


Vu-caN

Anbefalte innlegg

Sitter her med helt nytt conroe oppsett i stua, og jeg sliter med å få skjermbilde. No signal input får jeg. Har et p5w dh deluxe hovedkort sammen med en E6400 cpu. Har andre med mer kjennskap til dette hovedkortet vært borti det samme problemet? Slite veldig her nå, og ser ingen muligheter for hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dette være problemet mitt?

 

Jeg får jo ikke opp skjerm engang. Er det dèt som menes med booteproblemer?

 

Det står at jeg skal kjøre opp med en non-core2 prosessor til å boote opp. Hva slags prosessor mener de? Jeg har en socket 478, og den er veldig none core2, men tviler på om den passer.

 

Noen som kan gi meg en nykk om hva jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar

Mulige problemer:

- Ikke koblet til alle strømkontaktene på hovedkortet:

-24pin

-2x4pin(PCI-E)

-6pin (på selve grafikkortet)

- For svak strømforskyning i forhold til skjermkortet (burde ha 400W)

- Skjermkortet sitter ikke skikkelig fast i slotten

- Skjermkabelen er ikke koblet til skikkelig.

Endret av Vasily
Lenke til kommentar
Mulige problemer:

- Ikke koblet til alle strømkontaktene på hovedkortet:

  -24pin

  -2x4pin(PCI-E)

  -6pin (på selve grafikkortet)

- For svak strømforskyning (minimum 400W)

- Skjermkortet sitter ikke skikkelig fast i slotten

- Skjermkabelen er ikke koblet til skikkelig.

6833170[/snapback]

 

Takk for svar!

 

Har det noe å si at den 24pin-kabelen fra psu-en ikke oppfyller alle hullene? Det er vel 4pins ledig på enden av den store rektangulære stedet på hovedkortet. PSUen er bra den, 510w fra Chill Innovation. Har koblet til 2x4pin PCI-e...

 

Men 6pin på selve grafikkkortet? hva mener du med det?

 

 

Edit: link til test av chill 510 psu

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
Hva slags grafikkort har du?

6833226[/snapback]

 

gainward 7900gt dual dvi.

 

Første gangen jeg startet opp maskina, så fikk jeg skjermbilde. Men da jeg gikk inn i "autostart windows-cd" for å installere, så stoppa alt etter jeg kom skikkelig inn i installasjonen. Etter det forsvant bildet fra skjermen også. Har testet skjermen og skjermkabelen på en annen pc, så den skal fungere.

Lenke til kommentar

Men en ting jeg ikke fikk svar på som jeg forklarte litt utydelig kom jeg på, var at fra psu kommer det kun en 20pins kontakt, mens på hovedkortet er det plass til 24. Har dette noe å si? Det virker litt ukomplett, men er det meningen å fungere eller må jeg bare bite i det sure eplet, heise ned flagget, trekke opp ankeret, ro inn årene, og komme meg til byen å få en skikkelig psu med 24pins ?

 

edit: urk, jeg blir så misunnelig på folk som bare har problem med å finne cdrommen! :hrm:

Endret av Vu-caN
Lenke til kommentar
hmm...

http://www.3dgameman.com/content/view/209/43/

På slutten av denne video-reviewen forteller fyren at han hadde ønsket at det fulgte med en 20pin til 24pin adapter siden de fleste hovekortene krever 24pin.

Så det er nok det som er problemet..

Kunne vært verre... ;-)

6833489[/snapback]

 

Ahhhhhhhhhhhh! Lettelse lettelse og lettelse! Eneste problemet er at det er søndag, men det er en bagatell i forhold til hvor digg dette var å mest sannsynlig å ha funnet ut av!

 

Takker for verdifull tips and tricks! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...