Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Passord til Linksys WRT54GX SRX.


Anbefalte innlegg

Sliter litt med å sette opp hjemmenettverket.

 

Har ADSL+Bredbåndstelefoni fra NGT og nettet og tlf funker fin-fint.

Jeg bruker en linksys jeg har brukt mange ganger før. Men nå funket den ikke.

 

Jeg resetta hele ruteren og nå skal jeg konfigurere den.

 

Erindrer å huske at adressen var: 192.168.1.1 / brukernavn: admin passord: "blank"

 

Men jeg kommer ikke inn.... Den sier passordet er feil. Hva kan passordet være?

 

 

En annen ting. Bør jeg sette bredbåndsruteren til bridged? Har en Speedtouch 546i.

 

 

 

På forhånd takk!

 

Mvh

Fredrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahhh!

 

Tack så mycket! admin som bare passord funket flott.

 

 

 

Men nå har jeg et nytt problem:

 

Den før så dønn stabile trådløsruteren er nå ikke så veldig stabil.

Jeg har ikke koblet internettet til den enda, men jeg skulle da mene at ruteren bør funke optimalt uten internett. Jeg sitter 20 cm unna ruteren og det står at tilkoblingen er dårlig og på 1 Mbit.

Hva kan dette skylles? Har brukt den i nesten et år, og den har så langt vært super.

 

Jeg har prøvd forskjellige kanaler, til ingen nytte. Før hadde jeg bare automatisk.

 

 

Men jeg har koblet opp et nytt modem og ip-tlf modem fra NGT, kan dette ha noe med saken?

Endret av hallvis
Lenke til kommentar

Den før så dønn stabile trådløsruteren er nå ikke så veldig stabil.

Jeg har ikke koblet internettet til den enda, men jeg skulle da mene at ruteren bør funke optimalt uten internett. Jeg sitter 20 cm unna ruteren og det står at tilkoblingen er dårlig og på 1 Mbit.

Hva kan dette skylles? Har brukt den i nesten et år, og den har så langt vært super.

 

Jeg har prøvd forskjellige kanaler, til ingen nytte. Før hadde jeg bare automatisk.

 

 

Men jeg har koblet opp et nytt modem og ip-tlf modem fra NGT, kan dette ha noe med saken?

6830599[/snapback]

 

Heldigvis så er det svært skjelden at en router bare sier "takk for seg", så det har med oppsettet å gjøre. Tenker man fornuftig rundt problemet, så høres det ut som om du har firewall issues. Når du foretar en reset av routeren, så kjenner ikke brannmuren i routeren igjen ip-tlf. modemet, og dette må derfor lempes på (slik kan det være).

Forøvrig er det greit å gjøre slikt etter at du har koblet det hele til pcen din og deretter gå inn i programmet og gjøre de nødvendige korrigeringer.

 

Kanskje??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...