Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføre filer mellom to pc'er?


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skulle gjerne ha fått overført filer fra min stasjonære til min nye laptop. Men hvordan gjør jeg så dette?

 

Har trådløst hjemmenettverk som begge pc'ene er koblet til. Må jeg lage et slikt hjemmenettverk i Windows, eller kan kanskje de to pc'ene kobles trådløst sammen bare de to?

 

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan laste ned Network Magic fra amd (som også virker på intel platform)

husk å stille inn brannmuren så du får overført filene.

Programmet er gratis i 30 dager. veldig enkelt å sette opp..:-)

6824200[/snapback]

 

Vil det programmet gi meg en direkte overføring fra den stasjonære? Skal sjekke ut det programmet.

 

Takk

Lenke til kommentar

Du kan bruke Foldershare, www.foldershare.com

Det er er lite gratisprogram som gjøre at du kan synke to eller flere kataloger (funger til og med over internet) Bruker dette selv for å synce mine bilder og musikk på min stasjonære og min media center pc.

Endret av Odie
Lenke til kommentar
Du kan bruke Foldershare, www.foldershare.com

Det er er lite gratisprogram som gjøre at du kan synke to eller flere kataloger (funger til og med over internet) Bruker dette selv for å synce mine bilder og musikk på min stasjonære og min media center pc.

6825092[/snapback]

 

Ok, skal prøve det. Vanskelig å sette opp? Prøvde å sette opp hjemmenettverk og dele mapper, men det funket dårlig ettersom ingen av pc'ene fant hverandre.

Lenke til kommentar

Har akkurat plundret med windows fildeling mellom to maskiner en stund nå. I går tror jeg det gikk opp et lys, da jeg sjekket ip-adressene og så at de var vidt forskjellige og hadde forskjellig subnet mask. Bruker tele2. Men dette må vel være grunnen til at det ikke funker hos meg?

 

Løste det ved å koble de sammen med krysset tp og sette ip-adresser statisk. Men skulle gjerne hatt en smidigere løsning. Foldershare bruker jeg mellom jobb og hjemme, funker veldig bra. Men ikke så lurt for to maskiner på samme hjemmenett, det rutes vel uansett via en annen server først?

Lenke til kommentar
Har akkurat plundret med windows fildeling mellom to maskiner en stund nå. I går tror jeg det gikk opp et lys, da jeg sjekket ip-adressene og så at de var vidt forskjellige og hadde forskjellig subnet mask. Bruker tele2. Men dette må vel være grunnen til at det ikke funker hos meg?

 

Løste det ved å koble de sammen med krysset tp og sette ip-adresser statisk. Men skulle gjerne hatt en smidigere løsning. Foldershare bruker jeg mellom jobb og hjemme, funker veldig bra. Men ikke så lurt for to maskiner på samme hjemmenett, det rutes vel uansett via en annen server først?

6825733[/snapback]

 

Ja. Jeg får ikke hjemmenettverket til å fungere, og har prøvd veldig mye. La også merke til at FolderShare kanskje ikke var helt ideelt da det går via nettet. Men har ingen annen måte å gjøre det på forløbig.

 

Noen som har flere tips? Er rundt 10G med musikk som jeg gjerne skulle hatt på laptopen :)

 

Skal prøve Network Magic og se om det gir resultater... Edit: Funket ikke. Fikk installert og alt på begge maskinene, og begge ble oppdaget og slikt. Fikk delt noen mapper, men så var det helt umulig å få laptoppen til å få adgang eller kunne koble seg til den stasjonære. Prøvde alle tingene de hadde på Support siden, uten hell.

 

Er kabel den eneste gode og sikre måten eller? Makan til mye tull og "lett" overføring er det lenge siden jeg har sett.

Endret av simenfs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...