FVH Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Har et Sapphire X1900XTX som jeg ikke får til å funke som det skal. Neppe kortet sin feil. Har nettopp installert det på et Asus A8R32-MVP Deluxe hovedkort, og med de siste Omega-ATI-driverne. Problemet er at kortet er låst på 500/1188 når det som default skal gå på 650/1550. Uansett hva jeg gjør med ATI Tray Tools, så ligger frekvensen fast der. Hva gjør jeg? Er det noe som ligger i BIOS som må rettes på? Kan det være derfor at jeg har opplevd så sinnsyke høye temperaturer på det; at det er underklokket? Har hatt 85 grader på det! Ikke sunt. Takker så mye!
Prelude Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 den gjeldene frekvensen du ser i tray-tools og kontrollpanelet er 2D hastigheten, dvs frekvensen kortet skal kjøre på når du er i windows. når du justerer frekvensen kortet skal kjøre på så vil det ikke ta effekt før du starter ett 3D program/spill. kortene til ati er laget slik at det kjører på lavere hastighet i windows, så at frekvensen ikke bytter på seg når du bruker ccp/ati tray-tools er vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå