Gå til innhold

Ny cpu til socket 939 hk som må klokke bra


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på jakt etter en cpu som gir mye ytelse for passe billig penge og som klokker også veldig bra. Det må være en socket 939 cpu helst dual core. Se min nåværende cpu i signatur.

Mitt hovedkort er her http://www.msi.com.tw/program/products/mai...ail.php?UID=649

 

Har dere noen erfaringer eller forslag på hva jeg bør kjøpe så kom gjerne med de.

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morn

Jeg vil anbefale en Opteron 165 hos shg.

 

De fleste klokker bra og noen klokker hekt sinsykt. Det du må passe på er at hk ditt klarer høy fsb. Opteron 165 har 9 i multipler som vil si at kortet ditt må klare 311 fsb for å gi 2800MHz.

Hvis du er usikker på om hk ditt klarer det, kan det være en mulighet å se på en X2 3800 eller X2 4200 som har multipler på henholdsvis 10 og 11. Disse er noe mer prisgunstige men har litt mer varierende overklokkingsresultater. De har også 2x512kb cache mot for 2x1mb hos opteron 165.

 

Dette er min anbefaling da jeg er godt fornøyd med min 165 :love:

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
CPU support viser at det kan bli problemer med Opteron på K8N Neo2-FX.

6823872[/snapback]

 

Det er et godt poeng. Jeg så litt på tilgjengelige bioser til kortet ditt, og MSI slapp i juli 2005 en bios som støtter AMD revisjon E6, noe som Opteron er. Vil tro det vil gå greit med opteron hvis du har siste bios. MSI har jo et utrolig fint oppdateringssystem for bioser.

Kan jo være en ide å finne noen som har prøvd opteron dual core på ditt hovedkort. Så er du sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...