Kasius De'Vias Skrevet 7. september 2006 Skrevet 7. september 2006 (endret) Hallo der. Har for tiden et MSI K9A Platinum med en AMD Athlon 64 x2 4200+ og Corsair TWIN2X-6400 2 GB (2 x 1 GB) CL5. PCen vil ikke boote om jeg har i begge brikkene, så jeg kjører nå bare på én brikke med 360MHz effektiv, noe som ikke stemmer helt. I BIOSen har jeg satt den på 800MHz, men ingen endrng. Sånn er det med begge brikkene. Uansett hvordan jeg setter opp brikkene i slottene, vil det ikke boote, med mindre jeg kun kjører én brikke i DIMM1. Er det noe galt med minnet som jeg er nødt til å endre på, eller kan det være hovedkortet som er feilen? BIOSen er av den nyeste og eneste versjonen. Noen tips på hva jeg kan gjøre for å kunne kjøre på to brikker ved 800MHz? Takker alle for svar på forhånd. Edit: Tittel endra. Endret 7. september 2006 av Matsuo
mackanz Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 Fungerar båda minnena separat men bara inte tilsammans? Med ena minnet, sätt upp volten till 2 volt och sätt timings manuellt till det dina minnen är specificerade för. Sen kan du prova de 2 bortersta slottarna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå