Gå til innhold

Ny "lydløs" pc. Intel C2D E6600, maks 10.000,-


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny pc, hvor lite støy og stabilitet skal stå som første prioritet.

 

Maks pris: 10.000

 

Pcen skal i utgangspunktet bli brukt til musikk (hjemmestudio), fotoredigering, lett 3D modulering. Noe sporadisk spilling kan også forekomme.

 

Har selv sett på DISSE komponentene og vil gjerne ha noen tilbakespill på hvordan dette ser ut.

Kabinett, skjermer, DVD-brenner, floppy, tast/mus har jeg fra før.

 

Hvis noen har forslag til konkrete forbedringer/endringer på oppsettet tar jeg imot dette med stor takk, men har følgende krav til komponentene:

Hovedkort:

Må ha minimum 2 stk PCI slotter.

Ingen vifte

 

Skjermkort:

Må ha 2 stk DVI.

Ingen Vifte

Er dette forresten et greit kort som kan takle nyere spill hvis det skulle bli aktuelt?

 

Ram:

2048 GB.

Gjerne billigere en det i mitt oppsett hvis det ikke har store innvirkninger på ytelse.

 

Harddisk:

Stabil

Lite støy.

 

CPU:

C2D E6600 hvis da ingen andre mener at jeg heller burde gå for AMD?!

Eventuelt en mindre C2D som E6300 eller E6400 kan også være aktuelt hvis det kommer noen gode argumenter for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et standard 7900GT med vifte; i 2d har jeg stilt vifta på så lav hastighet at jeg ikke har sjanse til å høre den, og den blir ikke varmere enn rundt 50 grader. Så egentlig er vel vifteløst skjermkort overflødig synes nå jeg. Dessuten krever det jo god luftflyt (skapt av nettopp vifter) i kabinettet, så denne løsningen er ikke spesielt godt gjennomtenkt.

 

Edit: Strømforsyningen du nevner er veldig god, har den selv. Den er 350W "kontinuerlig" og 450W max. Drar mitt system med 7900GT, overklokket AMD64 og tre disker lett som en plett, så tviler på at du trenger kraftigere strømforsyning med mindre du skal kjøre SLI eller CF. Ditt system vil vel også bruke mindre strøm enn mitt.

Endret av Fidelio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...