sorryMAC Skrevet 5. september 2006 Skrevet 5. september 2006 Trenger litt hjelp... Sitter med en vareliste på ca 2000 linjer som alle har 12 siffer i artikkelnummer. Det jeg lurer på er om det finnes noen kloke hoder der ute som vet om / har laget er script for MS Excel som kan regne ut det siste kontrollsifferet? (Det er en himla jobb å gjøre manuelt...) Les mer om strekkoder her Alle tips tas imot med takk -sorryMAC-
ravika Skrevet 5. september 2006 Skrevet 5. september 2006 (endret) Er ikke sikker på om jeg helt forstod hva du mente. Men hvis det du ønsker er å hente det siste sifferet i en rekke med 13 siffer (12+1), så kan du bruke funksjonen RIGHT/HØYRE. Eksempel: (Du skal hente ut det siste sifferet i cellen A1) =HØYRE(A1;1) Du henter dermed ut det 1. sifferet fra høyre (altså bakerst). Håper jeg forstod deg rett Endret 5. september 2006 av t0my
Harald Staff Skrevet 5. september 2006 Skrevet 5. september 2006 Det er antakelig ikke så komplisert, uansett bare gøy, men jeg finner ikke på den siden info om hvordan det sifferet skal beregnes. Eller overså jeg noe ? Forklar uansett. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå