Gå til innhold

alternativ linux distribusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. Jeg sitter her med en litt eldre bærbar(mer slepbar enn bærbar men...).

Ram: 64 MB

CPU: 600 MHz

HDD 40 GB

Mer trenger dere vel ikke vite, men jeg VET jeg må han en alternaiv linux pga for lite minne, men jeg finner ingen jeg er 100 % sikker på.

Lurer på om det er noen alternative linuxer dere anbefaler og/eller bare paste noen her så prøver jeg de.

Tusen takk for svar.

Endret av cypherbase
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nesten så jeg gir deg direkte link til diverse nettbutikker. Få deg 256-512 MB mer RAM, så kan du velge og vrake, og unngår hjerte- og karsykdommer som følge av irritasjon av all ventinga.

6800250[/snapback]

jeg kan ikke ha mer enn 192 MB ram, støtter ikke mer... vet komplett har minne som jeg kan kjøpe(128 MB ram til ca 300 kr). Men jeg har alt en annen bærbar nå, som koster per i dag 12k og trenger egentlig ikke den andre gamle, men har ikke lyst til å kaste den, og den kan da brukes til NOE. dermed legger jeg inn linux på den. regner ikke med at du skjønner.....

Skrevet

Litt vanskelig å få både en nybegynnervennlig distro og en som går på veldig lite minne. Det hadde også hjulpet betraktelig med 192 MB RAM, da kunne du brukt XFCE, men regner med at du ikke vil skjønne...

Skrevet
Litt vanskelig å få både en nybegynnervennlig distro og en som går på veldig lite minne. Det hadde også hjulpet betraktelig med 192 MB RAM, da kunne du brukt XFCE, men regner med at du ikke vil skjønne...

6800283[/snapback]

Nei skjønner, har jobbet med en linux distribusjon før som var alternativ... skjønte ikke en dritt da jeg satte meg ned, så måtte lære meg litt... Men tingen er at jeg gidder ikke kaste bort 300 kr på noe som jeg ikke skal bruke til annet enn å prøve ut linux og forstå det, og bruke til irc utenom det... Jeg har ikke tenkt til å begynne med avansert linux enda. Holder meg lavt foreløpig. Alt annet jeg gjør kan jeg jo bruke de andre PC'ene til.

Såeh, ingen som har noen gode forslag? Jeg laster ned ditt forslag nå FraXinuS. Tester det da jeg kommer hjem fra skolen.

Skrevet

Har selv hatt PC med dårligere CPU og mindre haddisk - samme RAM. Kjørte da Mandrake - opptil 9.2 før jeg kvittet meg med PC-en. Funket helt fint. Vet ikke om dagens Mandriva klarer det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...