Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor og flytting...


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt internet abbon. fra telenor siden 1997 og adsl abbon. fra telenor siden 2001. Da jeg nå står på trappene til å flytte fikk jeg meg en real overraskelse. Jeg tenkte at hvis jeg sier fra 2 uker i forveien så må vel det være rimelig god tid for telenor for å få flytta linja mi til det nye stedet. Da jeg kontaktet kundeservice fikk jeg vite at det høyst sannsynlig ville ta 5 uker fra 12.sept før de kunne love meg adsl på mitt nye bosted. De hadde vist mye etterslep etter telemontør streiken i sommer. HALLO 5 uker for å flytte en linje, tror de at jeg er dum. Jeg finner meg f... ikke i å stille i samme kø som nytegnede abbon. for å flytte linja mi etter å ha vært trofast internet telenor kunde i 10 år.

 

bye bye monopolist :p

 

Max

Endret av MaxPayne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt internet abbon. fra telenor siden 1997 og adsl abbon. fra telenor siden 2001. Da jeg nå står på trappene til å flytte fikk jeg meg en real overraskelse. Jeg tenkte at hvis jeg sier fra 2 uker i forveien så må vel det være rimelig god tid for telenor for å få flytta linja mi til det nye stedet. Da jeg kontaktet kundeservice fikk jeg vite at det høyst sannsynlig ville ta 5 uker fra 12.sept før de kunne love meg adsl på mitt nye bosted. De hadde vist mye etterslep etter telemontør streiken i sommer. HALLO 5 uker for å flytte en linje, tror de at jeg er dum. Jeg finner meg f... ikke i å stille i samme kø som nytegnede abbon. for å flytte linja mi etter å ha vært trofast internet telenor kunde i 10 år.

 

Max

6791543[/snapback]

 

Typisk Telenor. Når jeg flyttet i fjor sa jeg fra 3 uker i forveien, og trodde skulle holde. Det gjorde det selvfølgelig ikke. Dagen før jeg flyttet fikk jeg brev med melding om at adsl ab. ville være tilgjengelig på ny adresse 4 uker senere! 4 uker gikk og da kunne de ikke levere på ny adresse likevel. Jævla amatører. Bluecom kunne heldigvis levere, selv om det tok 5 uker. I mellomtiden hadde jeg svidd av mer enn 3000,- på å være koblet opp med ISDN...

Lenke til kommentar

Jeg hadde freewave som adsl leverandør, og telenor på huslinja. Vi flytta 1 juli og telefonen starta og funke 6 juli. Tenkte at det var raskt, men linja til adsl ble aldri kobla til. Vi purra og purra. Tilslutt dukka det plutslig opp en telfon montør fra telenor som skulle innstalere telefonen vår og var nå registert som flytta... okei :S vi hadde fått brukt nr vårt fra 6 juli...

Samt pluppa det ei fin regning opp i posten for ein mnd adsl (altså juli regninga + 2mnd uten hustlefon altså 80kr x2

Da starta jeg å ringe videre. Og til slutt fikk vi høre at telefon linja fortsjatt stod på gamle adresse fram til 8 august, og internetten også... Men hva var de 80kr for juni og juli for... Stilte krav om at regninga for den mnd ble sletta og det ble den. Men telenor krevde fortsjatt 2x300kr for å ha flytta husnr to ganger (altså 6juli og 8 august) Men omsider fikk vi tatt bort den ene og derme ble alt bra. Da den 9 august kom ringte jeg og sa opp telenor abonemanget på hustelefon og mobil...

 

Telenor bruker ekstremt lang tid på å fikse linjer som leies ut til andre leverandører. Tok over 2mnd å få skifta fra 2mbit til 4 mbit.... må si det er urimelig.

Samt tidliger fikk jeg ikke min 2mbit linje fra annen leverandør for telenor sa at linja koms til å falle ned. Men da jeg ringte og spurte va linja tålte sa han 2,4mbit og sa at jeg skulle få 2mbit viss jeg gikk over til de...

Altså da beholdt jeg 1,5 mbit på den linja jeg ha selv om jeg betalte 2,2mbit...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Jeg har hatt internet abbon. fra telenor siden 1997 og adsl abbon. fra telenor siden 2001. Da jeg nå står på trappene til å flytte fikk jeg meg en real overraskelse. Jeg tenkte at hvis jeg sier fra 2 uker i forveien så må vel det være rimelig god tid for telenor for å få flytta linja mi til det nye stedet. Da jeg kontaktet kundeservice fikk jeg vite at det høyst sannsynlig ville ta 5 uker fra 12.sept før de kunne love meg adsl på mitt nye bosted. De hadde vist mye etterslep etter telemontør streiken i sommer. HALLO 5 uker for å flytte en linje, tror de at jeg er dum. Jeg finner meg f... ikke i å stille i samme kø som nytegnede abbon. for å flytte linja mi etter å ha vært trofast internet telenor kunde i 10 år.

 

bye bye monopolist  :p

 

Max

6791543[/snapback]

 

sånn er det bare nå med alle leverandører som bruker telenor sitt system for tiden dessverre, utrolig mye å ta igjen fra montørstreiken og det er vanskelig å få korte montørtider :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...