Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Derbi Senda SM125 vs. Yamaha XT 125(firetakt)

Beining

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg drar ut å handler meg en sykkel i morgen.

Men, jeg er så veldig usikker på om jeg skal kjøpe Yamahen eller Derbien.

Alt tilsier Derbien, men italiensk/spansk sykkel er ikke kjent for best kvalitet.

Ka dukka tru?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Skrevet

Hvis derbien ikke er 4-takt så vil den kreve mindre servicer og etterbehandling. Men motoren er ikke så slitesterk og like lang levetid som en 4-takt hvis den blir herjet med.

Uansett er ikke dette noe problem på en 125 vil jeg tro. Spes ikke hvis den ikke er fulltrimmet. Jeg hadde en 2-takter (NSR) som jeg var veldig godt fornøyd med. Jeg kjente at denne akset bedre enn den kompisen min hadde (4-takter). 2-taktere vil akse bedre på et vist punkt. 4-taktere vil ha litt bedre bunndrag.

Du vil ikke merke noe vesentlig forskjell på 125 tror jeg. Har vel en del mere å si på større sykkler, da er de fleste 4-taker, utenom 250 aprilia som jeg vet om, som ikke selges i Norge mere pga den forurenser for mye. Den akser sykt i forhold til antall kubikk i forhold til 600cc (nettopp pga 2-takt vs. 4-takt)

Skrevet

Begge er firetakt.

Totakt er ikke aktuelt for meg.

Men, jeg tenkte på hvordan kvaliteten er i forhold til et mere kjent merke som Yamaha.

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

må inn rømme. derbien ser ut som ei pedde(moped). he xt sjølv, å den ser mykje bedre ut. hadde aldri tort å kjøpe noke som er produsert så nert ekvator ::)

veldig dårlig marked for den også. men eg veit ikkje om du hadde funne en av kvar sort.

Endret av andyTS50X92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...