Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og cs ping / ping generelt


Anbefalte innlegg

Hei og hopp, jeg var registrert her før men klarte glemme all info om brukeren min.

 

MEN, jeg har fått meg en 3,5 mbit linje fra nextgentel (blir 20 mbit adsl2+ om en uke) og når jeg spiller cs med denne linjen (noe som burde gå veldig fint) har jeg oppmot 70 ms og ping. Og på endel andre ting på internett, fks; ventrilo o.l.

Jeg kjøpte jo nermest linjen for å spille på den, med min gamle telenor 700 kbit linje hadde jeg fin ping på det meste.

 

Jeg ligger ca 3km unnav sentralen , men fikk beskjed om at dette ikke hadde noe med sentralen da de leverer en så "lav" linjehastighet".

 

Noen som har en formening om hva jeg kan gjøre for å fikse dette SYKT bittre problemet?

 

ps, på div linjetester har jeg 3.5 mbit inn og 650 kbit ut.

 

:no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke servere er det snakk om? Norge/Europa/USA ?

 

Noen ISP'er er bedre på ping enn andre. Har selv hatt NGT, og synes ikke pingen var noe å rope hurra for. En mulighet er å ringe NGT og be dem skru av/på "ett eller annet jeg ikke husker navnet på", som kan gjøre nedlastninger lavere og muligens gjøre linja litt mer ustabil, men senke pingen. Hvis det ikke er andre faktorer som spiller inn da.

 

Kan du ikke ta en traceroute til serveren og legg inn her, det kan kanskje være til hjelp til de som har peiling her.

 

 

Hvis du kjører windows:

 

Start->Kjør

Skriv cmd

 

Tracert Ip-til server

Lenke til kommentar
Hei og hopp, jeg var registrert her før men klarte glemme all info om brukeren min.

 

MEN, jeg har fått meg en 3,5 mbit linje fra nextgentel (blir 20 mbit adsl2+ om en uke) og når jeg spiller cs med denne linjen (noe som burde gå veldig fint) har jeg oppmot 70 ms og ping. Og på endel andre ting på internett, fks; ventrilo o.l.

Jeg kjøpte jo nermest linjen for å spille på den, med min gamle telenor 700 kbit linje hadde jeg fin ping på det meste.

 

Jeg ligger ca 3km unnav sentralen , men fikk beskjed om at dette ikke hadde noe med sentralen da de leverer en så "lav" linjehastighet".

 

Noen som har en formening om hva jeg kan gjøre for å fikse dette SYKT bittre problemet?

 

ps, på div linjetester har jeg 3.5 mbit inn og 650 kbit ut.

 

:no:

6780918[/snapback]

 

Hadde før 4mbit fra LOS og hadde da ping på 50-60, men lagget INGENTING.

Nå har jeg 3mbit fra NGT og har ping på 20-30, og det lagger litt....

 

Så Ping har ingenting å si, så lenge det ikke lagger.... :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...