Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst nett problemer


Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg et nytt modem fra Telenor (SpeedTouch 546T2), som jeg greier å komme meg på nette via bare modeme men ikke via den tråløse routeren min D-Link 614+.

Akkurat nå har jeg koblet WAN-porten på ruteren til modemet fra Telenor.

Så har jeg koblet en nettverkskabel mellom den stasjonære PCen og en av LAN-portene på ruteren. Var inne å prøvde å sette opp routeren men da jeg er ferdig står det plutselig at en netverkskabel ble koblet fra og dermed virker ikke nette lengre.

 

Kan noen hjelpe meg med dette probleme??

 

Har ikke lyst til å ringe support 24 til telenor fordi det koster 25-26,- i minutte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

du skriver at du har konfigurert routeren og har mistet kontakt deretter. Mener du at har mistet kontakten via kablet forbindelse?

 

Din overskrift tilsier at du har problemer med trådløst nett.

 

Hvis du mener at du mistet forbindelse til det trådløse nettet er det ikke helt usansynlig at du har mistet forbindelsen - avhengig av hvilke endringer du har gjort i routeren.

 

Hilsen,

bit

Lenke til kommentar

De eneste veiene jeg kommer meg på nett er via kabel direkte i modemet og jeg kommer også på nett via den måten jeg skrev lengre opp, men ikke via det tråløse.

 

Når jeg er inni routeren og endrer den slik jeg vil ha den mister jeg all forbindelse.

Må jeg sette modeme i bridgemodus eller kan det bare stå slik det har kommet fre telenor?

 

Hver gang jeg prøver å sette routeren i PPPOE og skrive inn brukernavn og passord mister jeg all forbindelse. Holder det med at jeg har bruker navn og passord i modemet og ikke bruke det i routeren? Slik jeg hadde det på det andre modeme satt jeg brukernavn og passord i routeren så funket det som bare det.

Lenke til kommentar

Hei igjen,

 

åpenbart har du lagt inn brukernavn og passord for PPPoE inn i modemet - det tyder på at det også er en router med egen dhcp server.

 

Du har 3 valg:

 

Enten sett modemet i bridge-modus, hvordan du gjør det står her!. Så setter du opp router med brukernavn og passord til telenor (ikke glem @online.no etter brukernavnet ditt).

 

Eller du setter routeren i bridgemodus og slår av dhcp serveren i denne.

 

Eller du kobler modemet inn i en av LAN portene til routeren og slår av dhcp serveren i routeren.

 

Jeg ville valgt alternativ 1 - eneste fornuftige måte å kontrollere åpning av porter osv..

 

Hilsen,

Bit

Lenke til kommentar

Takk for svarene.

Det jeg har gjort nå er at jeg mått tilbake stille både router og modem siden jeg ikke kom inn på noen av de. Da har jeg koblet en ledning mellom modem og router, WAN porten. Gikk inn i routrern og kjørte Run Wizard, der lot jeg den stå på Dynamisk ip address, da virket alt plutselig.

Har det noe at det står slik som dette??

 

Når jeg prøvde å gjøre som det blir beskreve i alternativ 1 kom jeg meg ikke på nett i det hele tatt.

Alternativ 2 da fikk jeg ingen forbindels4e med routeren, og alternativ 3 har jeg ikke prøvd.

 

Det med å mota Ip automatisk fra router er jeg ikke helt sikker på om jeg har gjort eller åssen jeg skal gjøre.

 

Håper jeg får noen tilbakemeldingr på dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...