BraKKa Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Heisann! Jeg er på utkikk etter et socket 939 hovedkort med gode overklokkingsmuligheter og støtte for dual-core (skal brukes med en AMD X2 3800+ cpu og Zalman CNPS9500 LED kjøler). Kortet bør være så billig som mulig, og må ikke støtte SLI, selv om det er en fordel Noen som har noen erfaringer/anbefalinger? Mvh. BraKKa
Joachricar Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 DFI lanparty serien?! Har hørt de skal være gode til klokking. Har et selv men har ikke klokket så mye...
BraKKa Skrevet 1. september 2006 Forfatter Skrevet 1. september 2006 Aye, har sett på DFI kortene, men de har fått mye pepper for viften som sitter på kortet... Har du noen negative erfaringer med dette?
AMD89 Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 jeg har et ultra-d og din prosesor klokker lett til 2,7-2,75 med det nei vifta er grei så lenge du ikke skal ha vann kjøling og sli samtidig. vis du skal ha ny kjøler er det bare og sette korte i den nedre slotten! dette korte er det klart beste 939 kort ikke tenk på og kjøpe no som ikke er dfi du vil angre når folk klokker i fra deg!!
Joachricar Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 leste den derre om viften hvis du hadde stort skjermkort... men det er sikkert 2 - 5mm mellog skjermkortet og pyntelisten på viften... skjermkortet er nokså stort. x1900xt...
Bugs_Bergen Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 (endret) Har DFI LANPARTY nF4 SLI-DR selv og er ganske overrasket over hvor mange muligheter det har med hensyn til klokking. Eneste gangen jeg har hatt problemer med kjølingen på chipsettet var når temperaturen i rommet her var over 30 i sommer og når en minnekjøler fra skjermkortet falt av og ble liggende og sperre for viften. Uansett, viften funker som den skal her hos meg. Men er man hovedsaklig interessert i overklokking så velger man vannkjøling. (Og kanskje et annet system helt og holdent siden Intel sine hovedprosessorer er kjent for å være mye lettere å klokke). Endret 2. september 2006 av Bugs_Bergen
BraKKa Skrevet 2. september 2006 Forfatter Skrevet 2. september 2006 Takker for alle svar! Jeg går nok for et DFI Lanparty kort, det er helt sikkert. Men, om jeg skulle finne ut at chipsetvifta støer for mye/slutter å fungere, er det da mulig å montere på en passiv Zalman kjøler (f. eks. denne eller denne?) Mvh BraKKa
Bugs_Bergen Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 (endret) Vil ikke anbefale noen av de to Zalman kjølerne hvis du har planer om å utnytte PCIe 16x sporet til grafikkkortet. Da ville jeg nok heller ha byttet til en annen lavprofil(under 16 mm) kjøler med vifte på, det finnes mange forkjellige gode vifter å velge blandt der. Selv har jeg hatt kortet mitt i konstant bruk siden November i fjor uten noen problemer som kan spores tilbake til chipsetviften. Og jeg har heller ikke lagt merke til noen slags sterk lyd fra den. Jeg har også lest at der har vært en del problemer med chipsetviften, men det er mulig at det bare var med de første utgavene av LanParty kortene. De er derimot ganske så kresen når det gjelder strømforsyningen, men det er jo naturlig at man passer på slikt når man skal overklokke LITT. Hvis du føler for å lese mer om DFI hovedkortene så vil jeg anbefale deg å lese igjennom Den store DFI NF4 tråden. Endret 2. september 2006 av Bugs_Bergen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå