c-h-r-i-s Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Ja, jeg kunne gjerne tenkt meg og hørt noen tanker og meninger om denne websiden her: www.ildernett.net Det er jeg som har stått for design og oppsett av den, og ønsker nå andres meninger som kan hjelpe meg til å forbedre eller endre på ting gjennom tiden som kommer... Siden er beregnet for å virke i FireFox, så håper derfor at flest mulig som har FireFox tar en titt... siden noe som eventuelt ikke funker så bra i IE kan virke bedre i FF..... Og dersom du er en ildereier, eller glad i ilder er du velkommen til og kanskje melde deg inn med. Vil bare si at forsiden ikke er ferdig laget, den er unger konstruksjon....
Lovskogen Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Hva med å begynne med dine egne tanker og meninger ang. designet og koden bak siden? Er kjekt å få vite utvikleren sine meninger, det er også viktig.
c-h-r-i-s Skrevet 31. august 2006 Forfatter Skrevet 31. august 2006 Joda, sant nok det! Jeg kan vel starte med hvorfor jeg har de fargene jeg har.. det er fordi jeg har holdt farger som matcher med temaet og hva siden handler om. Alt i alt er jeg selv ganske fornøyd med det meste, utennom forsiden som jeg fortsatt eksperimenterer litt om hvordan jeg vil ha. Utennom det føler jeg at siden er stilren, oversiktling, ordentlig å ikke minst ryddig.. føler ikke at dette er noen HEI SE PÅ MEG side....
PHPdude Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 (endret) Hadde ikke gjort noe om HTML koden hadde blitt ryddigere, var bra rotete... La også merke til denne linjen: <script language="JavaScript1.2" fptype="dynamicanimation" src="file:///C:/Programfiler/Microsoft%20Office/OFFICE11/fpclass/animate.js"> Jeg får litt trøbbel med å laste det skriptet.... Virker på meg som om du har brukt FrontPage (som absolutt frarådes!) til å lage HTML-koden, mens det virker som om du også bruker PHP. Isåfall burde det vel ikke være vanskelig å fjerne FrontPage-møkka med noe som faktisk fungerer. Også bør du ta en titt på valideringa: http://validator.w3.org/check?verbose=1&ur...ldernett.net%2F Endret 1. september 2006 av PHPdude
joffar Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Enig med phpdude ang kodingen din, i tillegg bruker du en blanding av <div> og tabeller... forslag: kvitt deg med tabellene og bruk css til å style siden din. Ellers virker det som noe ikke er helt korrekt her, med det er mulig jeg tar feil... ser bare litt rart ut,. <link rel="stylesheet" href="{S_ROOT}templates/ptifo/{T_HEAD_STYLESHEET}" type="text/css"> Når det gjelder selve designet og slikt: Med flash avslått blir siden litt tom...kanskje lage en versjon for folk med flash og en uten... personlig synes jeg ikke du hadde trengt flash på denne siden, men det er personlig smak og behag. Fargen er litt mørk, slik at teksten blir litt vanskelig å lese evt teksten er litt for liten... Litt overdrevent bruk av skygger - emboss elns her og der. menyene er litt vanskelige å lese pga fonten som er brukt, dessuten er det en forsinkelse før en sser hover effekten, noe som kan fikses ved å legge begge bildene til hver meny inn i ett bilde per meny og bruke css til å forskyve synlig del av bilde... da slipper du lag effekten. Likte forresten menyen på topp bedre enn den på siden, litt lettere å lese. Header er helt grei, muligens litt mye emboss effekt fra header til header bilde, og tror som sagt at du kunne laget noe lignende med css isteden for flash Likte ikke den boksen på høyre siden noe særlig, kanskje lage litt mindre+mykere overgang fra siden til boksen Det var det jeg hadde tid til i farten, litt mye negativt, men forholdsvis enkle ting å fikse, og ting som vil forbedre siden din synes iallefall jeg Ellers er ildere morsomme skapninger.. lykke til videre.
Svish Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 ^^ what he said, hehe. spesielt at menyen på venstresiden var en smule vanskelig å lese og at den rollover effekten var noe treg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå