Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feil på bilen fører til lavere pris på 911?

<Martin>

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Jeg har en Porsche 911 Carrera 1984 model, men produsert i 1983. Den har 3.2 liter motor, 5 trins manuel gir, 231 hester, skinnseter og veldig pen utvendig og innvendig. Den ser ut som en turbo pga 84 var jubileum for 911. Så de lagde en vanlig 911 med turbolook.

http://img166.imageshack.us/my.php?image=dsc00195no3.jpg

Men det er et par småproblemer. Jeg har tenkt å selge bilen og lurer på om det lønner seg å fikse feilene først eller om det blir sirka det samme.

Det ene er at synkroniseringen på 1 og 3 gir er slitt, slik at hvis man ikke girer forsiktig skraper det i girkassa. For meg er det en vanesak og bare gire rolig her, og da funker den fint. Fått beskjed om at det koster ca 15 000 å fikse det, fordi motoren må taes ut for å fikse giret.

Det andre er at fører døra har fått en merkbart dålig opprettingsjobb en gang i tiden, og den er litt flengete noen steder feks helt nederst. Men ellers er bilen rustfri og strøken. Og som du ser på bilde er skadene på førerdøra nesten usynlig.

Så spørsmålet er hva bilen sånn ca er verdt og hvis det lønner seg å reparere feilene, eventuelt en av dem. Takker:)

Prisanntydningen min er på 150.000, men er veldig usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pen bil.. :)

Som regel, så er det vel slik at selger man en bil med skade som er taksert, så selges den til (markedspris - taksten - litt til pga ny eier må ordne skaden)..

Så har du ikke hast med å selge, så tipper jeg du kan få igjen mer for en bil som er i tipp topp stand enn en som har opplyste skader på seg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...