Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc'en starter ikke


Anbefalte innlegg

har bygd en pc med bl.a. ASUS P5W DH Deluxe (HK) og Core 2 Duo E6600 (CPU).

 

Venter på monitoren jeg får i dag, så koblet den til Dell 32" lcd TV'en min i går for å installere xp. Gikk helt greit, installerte og satte noe på nedlastning før jeg slo av TV'en å gikk for å legge meg (PCn sto på).

 

I dag når jeg sto opp starter PC'en, men ingenting kommer opp på skjermen.

 

 

Det monitoreringsprogrammet som fulgte med ASUS hovedkortet rapporterte at hovedkortet lå på 50 grader celsius i går, og dette var markert med rødt (ikke helt sunt med andre ord)

 

kan dette ha noe med problemet å gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
50c på et hovedkort er ganske mye, men en prosessor har ikke noe problemer med denne temperaturen, selvom det kan bli skadelig i lengden. anbefaler at du får testet pc'n din, eventuelt lever den til en PC "doktor" av noe slag og spør om de kan analysere/teste den

6769295[/snapback]

 

xp er installert, men når jeg starter pcen hører jeg bare knitrelyd det første sekundet, så tviler på at maskinen kommer seg inn i xp og det bare er en video kort feil....

 

så er nok hovedkortet, er dette noe jeg bare kan returnere til komplett og få pengen tilbake?

Lenke til kommentar

Jeg sliter med nesten akkurat samme problemet, bortsett fra at jeg ikke har fått opp noe bilde i det hele tatt. Starter opp maskinen etter ferdigbygging, men ingenting skjer på skjermen, den er svart mens på/av lyset står bare og blinker grønt.

Har fått noen tips i min tråd som kan forklare hva som kan være galt, men har ikke virket for meg ennå. Skal si fra når/hvis jeg finner ut av det.

Har du forresten fått lyd i fra BIOS? Finner ingen egen tilkobling til den, hvis det finnes.

Lenke til kommentar

har hentet meg et nytt identisk hovedkort, og skal nå finne ut om det var det som var feil med. tenker jeg monterer utenfor kabinettet for å gjøre det enkelt, men lurer på om det er greit å montere cpu UTEN viften for å sjekke om maskinen booter?

 

eller er det slik at uten cpu vifta blir cpu'en herpa på sekunder

Lenke til kommentar

da kan jeg meddele at hovedkortet var herpa av grunner ukjent for meg, mulig det kan være en god ide å montere den vedlagt vifta. maskinen fungerte utmerket flere timer i går, men nådde relativt kjapt "skumle" temperaturer på hovedkortet, rundt 50 celsius.

 

må nesten være dette som tok knekken på kortet

 

det nye kortet boota maskinen uten probs

Endret av intox_neb
Lenke til kommentar
mulig dette er en reklamasjonssak, at det var en defekt på hovedkortet et sted. betalte du noe for det nye eller fikk du det? hvis det var nytt ville jeg fremmet krav om å få et nytt i innbytte mot det gamle ødelagte

6769992[/snapback]

 

dro på butikken og kjøpte det nye, men avtalte med shg på forhånd at jeg kunne sende det defekte hovedkortet inn og få pengene tilbake.

 

ellers har jeg et aldri så lite spørsmål, ang kobling av strøm til hovedkortet

 

har en

 

24-pin atx power connector på hovedkortet

og en

4-pin atx power connector på hovedkortet

 

skal strømforsyningen kobles til begge disse to, eller holder et at en av dem er koblet til?

Lenke til kommentar
for all del, koble til begge strømpunktene hvis det var gjort på det andre hovedkortet som var likt!?

 

4-Pin'en pleier å ligge like ved CPU

6770060[/snapback]

 

 

begge var koblet til på det kortet som ble herpet, så måtte nesten bare sjekke hvorvidt man evt IKKE skulle koble begge til før jeg fyrer igang det nye kortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...