Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Jeg slår av PC'en - kontinuerlig restart


Anbefalte innlegg

Av og til, ca 50% av gangene, når jeg slår av PC'en, WinXP Home, skjer følgende:

Strømen blir slått av i ca 1 sek. Deretter settes strømmen på igjen, men ingen boot. Ingenting på skjermen. Flere restarter etter hverandre. Hvis jeg trykker på, evt. holder inne power knapp, restarert den bare på ny slik som forklart. Det jeg må gjøre er å slå av hovedbryter på PSU.

 

Problemene oppstod etter at jeg installerte ekstra harddisk.

De to harddiskene jeg har er av SCSI U160 type.

 

Noen som har vært borti liknende tilfeller eller vet hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ikke noe problem mens maskinen kjører, den kan gå i timesvis uten problemer. Det er kun etter at jeg har kommandert den til å slå seg av at dette skjer akkurat idet strømmen slås av.

 

Skal gå over alle power kontaktene, skal også sette på "TERM-PWR", dette skal ikke være nødvendig siden den andre harddisken har den på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Tenkte bare jeg skulle oppdatere.

Ser ut til at det er strømforsyningen som tuller.

 

Første jeg gjorde var å fjerne OC.

Jeg koplet fra alt untatt system HDD, vifter og skjermkort (og seff HK), men det var fortsatt slik at etter power down så startet PSU opp igjen men ingen boot.

Deretter koplet jeg inn en annen PSU midlertidig og ting ser ut til å virke OK.

 

Skal gi systemet litt tid, jeg skal sette på OC igjen og være helt sikker på at problemet er løst før jeg permanent bytter PSU. Det trengs litt modifikasjoner for å få plass til PSU med vifte siden radiatoren står i veien for viften i PSU.

 

Tror dette skal være den siste vifteløse PSU'en jeg skal ha, det er den andre som har røket på bare noen år. Den forrige krasjet HDD'en også, måtte formattere på ny.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...