Gå til innhold

Stor skulderveske - anbefalinger?


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker anbefalinger på skulderveske/bag til DSLR, her er mine krav:

 

- Diskret (skal ikke rope "kom og stjel meg")

- Plass til min 30D med 1-2 ekstra objektiver, filtre osv

- Plass til 15" laptop

- Skal tåle en regnskur

- Kjapp og enkel lukkemekanisme, feks velcro, for å gjøre det lettvint å ta kameraet opp og ned

- Ikke ryggsekk (har allerede en Lowepro CompuRover AW)

 

Har sett litt på Crumpler December Quarter, men den er nok akkurat litt for stor... ellers ganske tett opptil det jeg er ute etter. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var på fotohuset i dag og kjøpte meg en forholdsvis stor skulderveske. Stealth reporter 200 AW (eller noe sånt...). Var fortsatt på halv pris, dvs at jeg sparte ca 600 kroner i forhold til deres vanlige utsalgspris.

 

Denne modellen har hvertfall god plass til mitt 5D med påmontert objektiv pluss 1 til 2 forholdvis store objektiver samt blitz. I tillegg er det selvfølgelig en god del plass til minnekort etc. Eneste ankepunktet var at den ble litt trang med solblender påmontert objektivet som sitter på kameraet, men det er jo kanskje grenser for hvor mange ting man kan få på en gang.

 

Til orientering var de utsolgt for "100" modellen, men hadde en del igjen i de andre størrelsene (200, 300, 400...)

Lenke til kommentar

Da ble det en enorm Stealth Reporter på meg gitt - ikke helt sånn som jeg i utgangspunktet hadde tenkt det (større og ikke fullt så diskret), men utrolig praktisk veske med mange konfig-muligheter - har satt den opp perfekt til å få med kamera, objektiver, laptop, småutstyr og det jeg trenger på jobben - så nå er jobbveska pensjonert, slik at jeg alltid har med kameraet på mitt mobile "kontor" :cool:

 

Takk for inputs!

Lenke til kommentar
Jeg var på fotohuset i dag og kjøpte meg en forholdsvis stor skulderveske. Stealth reporter 200 AW (eller noe sånt...).  Var fortsatt på halv pris, dvs at jeg sparte ca 600 kroner i forhold til deres vanlige utsalgspris.

 

Denne modellen har hvertfall god plass til mitt 5D med påmontert objektiv pluss 1 til 2 forholdvis store objektiver samt blitz. I tillegg er det selvfølgelig en god del plass til minnekort etc. Eneste ankepunktet var at den ble litt trang med solblender påmontert objektivet som sitter på kameraet, men det er jo kanskje grenser for hvor mange ting man kan få på en gang.

 

Til orientering var de utsolgt for "100" modellen, men hadde en del igjen i de andre størrelsene (200, 300, 400...)

6767620[/snapback]

 

Hadde de 550 også til halv pris?

Det er i tilfelle dødskjipt siden jeg kjøptemin for 1695 på lørdag hos fotovideo.

ARGH!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 650. Den er SVÆR, men passer mitt bruk med kamera, 2 objektiv, laptop + endel jobbgreier. Det er nok bare 550 og 650 som har en egen laptop-lomme, mulig du får plass til en kompakt laptop i en av de mindre baggene (?).

 

NB - jeg tror baggene på Fotohuset ikke er av siste modell; sammenlignet med produktvisningen på Lowepro's hjemmesider så mangler min bag "Removable pouch and memory card wallet" og "Luggage trolley strop quickly secures your bag to luggage handle." Men skitt au, jeg sparte 995 kr på det...

 

Hvilken kjøpte du da? Har litt problemer med å se forskjellen på veskene på Lowepro-sidene, annet enn at de blir litt større for hver modell. Kun 500 og 600 som har plass til laptop?

6769198[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...