Messel Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Fikk min 6214w i går, og har et stort problem. Når maskinen våkner fra ventemodus viser CPU en temp på godt over 60 grader. Dette fører til at den lille viften der inne går mye fortere enn den egentlig skal gjøre. Temperaturen er garantert feil. Jeg har hatt den stående i ventemodus ute på verandaen i en times tid nå i rundt 15 grader, maskinen er kald og når jeg starter opp viser Notebook Hardware Control en temperatur på 86 grader. Vifta går for fulle mugger og blåser ut kaldluft! Dette irriterer meg selvfølgelig grønn, da slik viftestøy er noe jeg slettes ikke vil ha på en bærbar pc. Hvis jeg restarter maskinen, noe som tar toppen et par minutter, er alt ok igjen. Da viser temperaturen rundt 30 grader. Hvis noen har tips om hva jeg skal gjøre for å få dette i orden ville jeg vært svært takknemlig. Jeg har siste versjon av bios.
-Tommy Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 (endret) Det virker som om det er et eller annet gale med viftestyringen så jeg ville nok sendt den tilbake til zepto. Du kunne jo og prøvd et annet program til å sjekke temperaturen med. Endret 27. august 2006 av Silencer91
kehax Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Dette var høyst merkelig. Har du lagt inn chipsetdriverne? Hvilken versjon av Notebook Hardware Control bruker du? Du har ikke kommet borti noen av Volt innstillingene? Bruker du 'Max Performance' innstillingen? Dynamic Switching er default i Notebook Hardware control...
Messel Skrevet 27. august 2006 Forfatter Skrevet 27. august 2006 Dette var høyst merkelig. Har du lagt inn chipsetdriverne? Hvilken versjon av Notebook Hardware Control bruker du? Du har ikke kommet borti noen av Volt innstillingene? Bruker du 'Max Performance' innstillingen? Dynamic Switching er default i Notebook Hardware control... 6754604[/snapback] Jeg har ikke lagt inn noen som helst drivere. XP var ferdig installert fra Netshop. Bruker siste versjon av NHC. Bruker Dynamic Switching på strøm, og Max Battery på batteri. Volt har jeg ikke rørt. Men det er ikke NHC som er problemet. Jeg installerte det for å prøve å finne ut hva som var feil. Har skrudd av ventemodus nå, og bruker dvalemodus. Ser ut til at problemet er "borte" så lenge ventemodus ikke er aktivert. Merkelige greier dette. Ventemodus er jo en fin ting på en bærbar, så jeg vil ha dette til å virke...
kehax Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Ja dette var høyst merkelig... jeg har samme laptoppen som deg.. jeg testet ventemodus nå og alt er som det skal være her. Det ligger en fix for hibernationproblems på Zepto.dk... men jeg tror ikke det har noe med dette problemet å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå