Gå til innhold

Kritikk ønskes til nettsiden min


Anbefalte innlegg

Hei! Nå er jeg ferdig med et av prosjektene mine, dyresentralen. Har ikke kjøpt domene ennå, men det kommer snart. Jeg har foreløpig bare lagt det ut på et gammelt 1go.dk domene og jeg trenger litt kritikk nå :)

 

Dette er linken

 

Vær kritiske!

 

Før dere begynner å dømme vil jeg først si at det er meningen at siden skal være enkel å navigere. Dette synes jeg at jeg har klert ganske bra. Jeg vet at i FF, Opera og i Netscape så er teksten, på linkene til venstre på siden, helt i bunnen av linkene og ikke midt i dem. I IE er vel egentlig alt bra :)

 

Da er jeg klar for kritikk :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ooookei... da var vi igang

 

- dårlig fargevalg

- banneren var ikke særlig fin

- ingen hoover-effekt på knappene

- man kan ikke trykke på hele knappen, bare på teksten

- copyright-notisen burde være på bunnen

- satt opp med tabeller.. FYSJ!

- jevnt over litt kjedelig

 

+ den er faktisk enkel å navigere

Lenke til kommentar

Jeg vet det med copyright teksten. Jeg skal sette den på bunnen i innholdsrammen. Jeg skal sette opp en hover effekt, men da jeg gjorde det forrige gang funket det ikke i det hele tatt. I stedet for at hele cellen skiftet farge skiftet bare bakgrunnsfargen ved teksten farge.

 

Jeg satt opp siden i tabeller fordi dette var en ting jeg trengte å øve meg litt i, men først og fremst fordi onkelen min, som er systemutvikler, sa at det var måten alle de proffe nettsidene ble laget på.

 

Jeg er enig med kritikken om headeren. Den er veldig klipp og lim, men jeg regner med at den bare er midlertidig.

 

Hvordan jeg skal gjøre det slik at man kan trykke på hele knappen vet jeg ikke.

 

Til slutt: Målet mitt var å lage en side som nybegynnere også kan klare å navigere seg på. Det er fint å høre at jeg klarte dette :)

 

KiKKA: Håper du kan svare på noe av det jeg har skrevet her :)

Lenke til kommentar
Jeg vet det med copyright teksten. Jeg skal sette den på bunnen i innholdsrammen. Jeg skal sette opp en hover effekt, men da jeg gjorde det forrige gang funket det ikke i det hele tatt. I stedet for at hele cellen skiftet farge skiftet bare bakgrunnsfargen ved teksten farge.

 

Jeg satt opp siden i tabeller fordi dette var en ting jeg trengte å øve meg litt i, men først og fremst fordi onkelen min, som er systemutvikler, sa at det var måten alle de proffe nettsidene ble laget på.

 

"Proffene" som bruker tabeller er ikke mye proffe. De som kan det setter opp sider i CSS

 

Jeg er enig med kritikken om headeren. Den er veldig klipp og lim, men jeg regner med at den bare er midlertidig.

 

Hvordan jeg skal gjøre det slik at man kan trykke på hele knappen vet jeg ikke.

 

Til slutt: Målet mitt var å lage en side som nybegynnere også kan klare å navigere seg på. Det er fint å høre at jeg klarte dette :)

 

KiKKA: Håper du kan svare på noe av det jeg har skrevet her :)

6751218[/snapback]

Lenke til kommentar

Takk for det :) Jeg kan CSS, men jeg fikk et råd om å bare lage siden i tabeller. Nå viser det seg vel at dette ikke er lurt. Da har jeg i alle fall lært det :) Men det er en ting til som jeg ikke har lært... Hva er en validator? Har den noe å gjøre med standarder?

 

Er det en eller annen liste med standarder?

 

Edit: Etter å sett feilene i validatorresultatet begynner jeg nå å lure... Bruker man id for ting som bare skal skje en gang og class for ting som skjer flere ganger? Jepp :) ID er nok "One of a kind" :)

Endret av Rinox
Lenke til kommentar

På grunnlag av oppsettet du har valgt, det er ganske kraftig og voldsomt, får jeg inntrykket av at dette er en innholdsrik side. Noe det ikke er. Det står tilnærmet ingenting på forsiden, og sidene det lenkes til fra venstrekolonnen inneholder lite annet enn korte navnelister, lenkelister og lenker til deler av forumet (som i tillegg har egen lenke).

 

I forhold til "konkurrenten" dyr.no, som dessuten er beklagelig og kanskje mistenkelig lik utseendemessig, kommer siden din dessverre til kort. Har du selv noen mening om hva din side har å tilby annet enn å være en miniversjon av dyr.no?

 

Jeg synes det er helt i orden å lage personlige hjemmesider som ikke skal tjene noe annet formål enn å være til glede for den som lager den og kanskje underholdende for besøkende (som f.eks. en god blogg), men når siden som lages har som mål å tilby en tjeneste, informasjon eller liknende til de besøkende, synes jeg muligens det bør legges en god del mer arbeid i hva som presenteres (nå mener jeg først og fremst innholdet) enn hva det er gjort her.

 

Men, min sedvanlige avslutningskommentar, lykke til! :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for kritikk :) Jeg vet det ikke er noe særlig innhold der ennå, spesielt ikke på forsiden, men jeg tenker å oppdatere siden litt etter hvert. Nå var først og fremst designet viktig ;)

Jeg har ennå ikke validert hele siden, men dette vil jeg få gjort nå snart.

Jeg har planer om å legge til enda mer informasjon, blant annet faktasider om dyrene, kosthold og diverse andre ting.

Jeg er helt enig med deg nå at denne siden ligner litt på en miniversjon av dyr.no

 

Flott kritikk Atch :thumbup: Nå fikk jeg mye å tenke på ;) Det hadde vært veldig fint om dere kunne kommet på noen tig som kanskje kunne gjort siden bedre en dyr.no på sin måte :)

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

En annen ting som er viktig å bemerke seg er at det ikke er noe særlig med PHP på siden. Jeg har satt meg opp på venteliste for en god PHP bok på biblioteket og boken skal nå være levert inn til biblioteket. Jeg regner med å få hentet den i morgen eller en annen gang i løpet av uken :)

 

Håper på ideer til siden :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett gjennom en del sider om dyr og kommet fram til hvordan min side skal se ut og hvilke nye funksjoner den skal ha :)

 

I hovedmenyen finner du dette:

 

Dyr (Klikker man på denne linken vil man få opp alle dyrene i innholdsboxen)

 

Nettbutikker

 

Dyreforum

 

Partnere

 

Veterinærer

 

Historier (historier fra besøkende)

 

Kontakt

 

Spill

 

Kåringer (Kåringer av ukens kjæledyr, ukens bilde, osv)

 

Bøker

 

 

Det var altså linkene i hovedmenyen. Når man har klikket på "Dyr" Og deretter valgt et dyr kan man velge (på samme måte som det allerede går ann å velge navn, forum eller linker) mellom navn, kosthold, helse, linker, navn og forum.

 

Noen som ser et stort potensiale i dette nå? Fint om jeg kan får tilbakemeldinger :)

 

Og forresten: Jeg tror jeg skal bytte ut tabellene med divs. Er det mange som er for dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...