Gå til innhold

Datamaskinen skrur seg bare av.. :/


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Jeg driver en god del med film og film-redigering.

 

Nå har jeg fått en forbanna problem med maskinen min, når jeg enten skal brenne DVD fra programmet, eller eksportere en film-fil, så skrur maskinen seg bare av midt under rendringa... Jeg antar dette har noe med hardwaren min å gjøre, er det noen som har anelse om hva det kan være?

 

 

TrulsA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann..

 

Jeg driver en god del med film og film-redigering.

 

Nå har jeg fått en forbanna problem med maskinen min, når jeg enten skal brenne DVD fra programmet, eller eksportere en film-fil, så skrur maskinen seg bare av midt under rendringa... Jeg antar dette har noe med hardwaren min å gjøre, er det noen som har anelse om hva det kan være?

 

 

TrulsA

6736449[/snapback]

 

 

Første som slår meg er varme. Sjekk at skjermkortet får den kjølingen den skal ha. Forsøk brenningen med dekslet av for å se om hjelper. Hjelper det har du problemer med kjølingen,

Lenke til kommentar
Da skal jeg ta å prøve det jeg! :) Takk for tipset! :) Hvis noen andre vet hva som kan være feil så skrik ut! :)

6736656[/snapback]

 

Har vært borti 2 maskiner i det siste med samme problemet. Den ene var det bare å bruke støvsugeren på prosessor og skjermkort kjøleren , så virket den ok igjen.

Den andre måtte ha ny strømforsyning før den gikk stabilt igjen.Der satt det en sliten Qtek.

Lenke til kommentar
Litt dumt,men har du sjekket at den ikke har noen strømstyrings alternativer avhuket?

6736670[/snapback]

 

Strømstyringsalternativer hvor da?

6736683[/snapback]

Under egenskaper for skjerm -> Skjermbeskytter ->Strøm

 

Der finner du noen alternativer som f.eks ventemodus etter x min

 

Edit:leif

Endret av Howard_
Lenke til kommentar
Litt dumt,men har du sjekket at den ikke har noen strømstyrings alternativer avhuket?

6736670[/snapback]

 

Strømstyringsalternativer hvor da?

6736683[/snapback]

Under egenskaper for skjerm -> Skjermbeskytter ->Strøm

 

Der finner du noen alternativer som f.eks ventemodus etter x min

 

Edit:leif

6736694[/snapback]

 

Åja, nei, alt sånn er skrudd av ;)

Lenke til kommentar
Såfremt du ikke har ett varme problem, kjør chkdsk på harddisken din, feil på hdd kan også få pc til å restarte når en prøver å akkessere ett skadet område.

6736748[/snapback]

 

hva er fremgangsmåten for å kjøre chkdsk?

 

fant ut av det, sorry meg!

Endret av TrulsA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...