Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få tilgang til nettverkskriver?


Anbefalte innlegg

Har det problemet at jeg har et hjemmenettverk med en skriver koblet til en av hjemme pc'ene. Jeg har så en bærbar maskin som er satt opp mot et firma domene. Hvordan kan jeg gjøre denne også medlemen av hjemmenettverket slik at jeg får skrevet ut trådløst da skriveren er satt opp som nettverskriver? Slik det er nå må jeg fysisk koble til den bærbare til skriveren mens en av de andre hjemme bærbare pc'ene fint kan skrive ut trådløst da de er medlem av hjemmenettverket. Prøvde å gjøre min firma pc medlem av hjemmenettverket men da sluttet den å fungere opp mot firma domenet....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På en bærbar jeg hadde tidligere så fikk jeg tilgang til skriveren i hjemmenettverket selv om den bærbare var satt opp mot firma domene. Jeg fikk da opp både firma nettverket og hjemme nettverket. Var ikke jeg som gjorde dette men det fungerte da og det må derfor være en måte å få det til å fungere på den nye bærbare. Kanskje routeren hadde noe med det å gjøre. Jeg fiklet litt på instillingene der. Mulig at jeg der definerte navnet på hjemmenettverket og fikk da jobb pc'en til å bli medlem. Kan dette stemme? Lurer på om ikke det var en annen trådløs router enn jeg har nå......

Lenke til kommentar

Hei,

 

du trenger ikke å bytte domene hver gang du skal bruke skriveren og du trenger ikke å gjøre maskinen til medlem av ditt hjemmenettverk ut over at du må legge inn innstillingene til det trådløse nettverket - vanligvis kan man ha flere "profiler" på dette som lett kan velges til en hver tid.

 

Jeg har samme oppsett her. Det du må gjøre er å installere driveren til skriveren på din bærbare og endre skriverporten som brukes til nettverk ikke lokal lpt / usb.

 

Videre må skriveren være delt på den maskinen den er tilkoblet til og være tilgjenglig for "alle" (rettigheter).

 

Hvis du bruker en HP skriver finnes det en nettverksoppsett - "wizard" et program for å installere skriverdriverne korrekt på din laptop.

 

Hilsen,

bit

Endret av bitcowboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...