Mister t Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Jeg installerer WIN XP på en nybygd maskin, men har problemer. Maskinen er en MSI k8n-neo4 platinum hovedkort, med 2 x SATA satt opp i RAID 0. Jeg har lastet ned SATA kontrolleren og innstallert denne etter jeg har trykket F6 under oppstarten av installasjonen. Når jeg trykker ENTER for å installere, så finner ikke systemet noen harddisker. Under BOIS oppstart, kommer SATA kontrolleren og viser diskene som er satt opp som en stor disk i RAID 0. Hvorfor finner ikke windows harddisken?
BeFs Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 Er SATA-kontrolleren tredjepart? Eller er den bygd inn på hovedkortet? Med tredjepart mener jeg om det er et kort du har satt i maskinen. Hvis SATA-kontrolleren er på hovedkortet så trenger du ikke å laste driveren under installasjon.
Mister t Skrevet 23. august 2006 Forfatter Skrevet 23. august 2006 Er SATA-kontrolleren tredjepart? Eller er den bygd inn på hovedkortet?Med tredjepart mener jeg om det er et kort du har satt i maskinen. Hvis SATA-kontrolleren er på hovedkortet så trenger du ikke å laste driveren under installasjon. 6731508[/snapback] Det er ikke en tredjepart, og det fungerte ikke uten driveren, men heller ikke med.
Mister t Skrevet 23. august 2006 Forfatter Skrevet 23. august 2006 Jeg må på jobb nå, men legg gjerne igjen forslag så svarer jeg etter kl.16 i morgen. Takker for alle forslag
Mister t Skrevet 24. august 2006 Forfatter Skrevet 24. august 2006 Er det ingen som har noen forslag eller erfaringer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå