jlw Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 (endret) Köpte mig ett Velbon Sherpa Pro 631EL kolfiber stativ för ett par veckor sedan. Gjorde en sammanfattning med bilder om vad jag tyckte om det. Kan läsas på mitt favorit forum : http://nikonforum.se/forum/viewthread.php?...&thread_id=1090 Skrev den för det fanns ingen annan review ute på nätet. Gillar verkligen mitt stativ. Endret 22. august 2006 av jlw
brainware Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Takk for fin test ! Jeg vurderer selv Sherpa Pro 630 (som faktisk også har utskruvbare pigger (eller om man skrur opp gummifoten). Ellers vakler jeg litt mellom Gitzo stativ, som er mer utbyggbare med ReallyRightStuff og Kirk med videre. Det gjelder vel også Manfrotto Pro Stativ så vidt jeg har forstått.
haakonts Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Takk for fin test !Jeg vurderer selv Sherpa Pro 630 (som faktisk også har utskruvbare pigger (eller om man skrur opp gummifoten). Ellers vakler jeg litt mellom Gitzo stativ, som er mer utbyggbare med ReallyRightStuff og Kirk med videre. Det gjelder vel også Manfrotto Pro Stativ så vidt jeg har forstått. 6734670[/snapback] Har du funnet noe forhandler for dette her i Norge? Har sett på Arcatech, Arca-Swiss, Kirk, Markins og ReallyRightStuff, men det er jo litt pes å måtte bestille fra USA. Har ikke funnet annet enn Manfrotto/Velbon/Slik og Gitzo her (foruten noe av de ukjente merkene fotovideo.no fører). Prisene på Gitzo her er jo formidable så det kan vel hende det blir USA ordre likevel hvis prisen på de andre er like ille her (hvis de finnes da). Håkon
brainware Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Jeg har kjøpt mitt Velbon Sherpa 600 i vanlig fotobutikk, så de blir nok distribuert via importøren. Nåværende distributør er Aronsen og velbon på engelsk: Velbon Co Jp Merk at RRR og Kirk anbefaler Gitzo stativ, Kirk også Manfrotto. Gitzo selges ïkke tilbake fra USA ser det ut for, dt gjelder iallefall fra RRR.
haakonts Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Jeg har kjøpt mitt Velbon Sherpa 600 i vanlig fotobutikk, så de blir nok distribuert via importøren. Nåværende distributør er Aronsen og velbon på engelsk: Velbon Co Jp Merk at RRR og Kirk anbefaler Gitzo stativ, Kirk også Manfrotto. Gitzo selges ïkke tilbake fra USA ser det ut for, dt gjelder iallefall fra RRR. 6735018[/snapback] Sorry, ser at jeg var litt uklar, tenkte ikke på Velbon stativet, men RRR, Kirk etc. Velbon er jo ikke vanskelig å finne, det er verre med Kirk og de andre. Håkon
brainware Skrevet 24. august 2006 Skrevet 24. august 2006 Riktig, da blir det nok USA. En kan jo legge det frem i tid slik at en vet hva man ønsker forbedringer på. Tenker derfor først å kjøpe stativet, med ikke alt for dyrt kulehode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå