Gå til innhold

s-ata disk i win instalasjon


Anbefalte innlegg

hey.

 

jeg har nettop byttet ut den gamle ide disken min fordi den tok kvelden og bytta denne til en 320gig sata disk fra Seagate.

 

når jeg skulle instalere win istad fikk jeg et problem, jeg må legge inn tredjeparts drivere til sata kontrolleren for at win skal finne disken under instalasjonen.

 

problemet er da at jeg ikke har diskettstasjon tilgjengelig og lurer på om jeg kan legge de driverne på en minnepenn eller noe lignende?

 

det gjelder win xp.

Endret av YellowFellow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hey.

 

jeg har nettop byttet ut den gamle ide disken min fordi den tok kvelden og bytta denne til en 320gig sata disk fra Seagate.

 

når jeg skulle instalere win istad fikk jeg et problem, jeg må legge inn tredjeparts drivere til sata kontrolleren for at win skal finne disken under instalasjonen.

 

problemet er da at jeg ikke har diskettstasjon tilgjengelig og lurer på om jeg kan legge de driverne på en minnepenn eller noe lignende?

 

det gjelder win xp.

6719626[/snapback]

 

Sett i cdn med hovedkortdriverne på og installer tredjeparts drivere til sata kontrolleren. Hvis du ikke alt har gjort det, gå i Bios og sett at maskina skal boote på cdrommen, så harddisken. Bare disable diskettstasjonen hvis du ikke har noen :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjenner til problemet med å trykke F6 for å sette inn diskett med tredjepartsdriver. Hadde dette problemet, og kunne ikke forandre til CD-RoM eller minnepinne. Endte med at jeg måtte lage en egen installasjonsCD for windows der jeg implementerte inn driverne. Dette fungerte bra. (Men mye pes ble det gitt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...