SiRious Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 jeg har planer om å kjøpe meg en bil, men etter som avgiftenee kommer på ca 250-350 tusen raske, så er det lite fristende.. men hva om jeg registrerer bilen i sverige, bor ca 3 mil utenfor grensen.. hva vil det koste og hva er kravene? har hørt om at jeg må oppholde meg 1 natt hver 3 mnd i sverige.. eller noe sånt.. kan noen hjelpe meg?
Autofil Skrevet 21. august 2006 Skrevet 21. august 2006 (endret) Det er bare å melde flytting til Sverige det. Men husk at du også må melde deg ut av folketrygden. Du kan da kjøre svenskregistrert bil i Norge på lik linje med svensketuristene. Pendler du til fast arbeid i Norge og ikke er meldt inn folkeregisteret, har du lov til å kjøre en utenlandsk registrert bil. Kriteriet er at du må pendle hver dag eller oppholde deg i utlandet i minst 185 dager i året. Har du kjærring, eller barn under 18 år, må disse bo i utlandet. Endret 21. august 2006 av Autofil
SiRious Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 Det er bare å melde flytting til Sverige det. Men husk at du også må melde deg ut av folketrygden.Du kan da kjøre svenskregistrert bil i Norge på lik linje med svensketuristene. Pendler du til fast arbeid i Norge og ikke er meldt inn folkeregisteret, har du lov til å kjøre en utenlandsk registrert bil. Kriteriet er at du må pendle hver dag eller oppholde deg i utlandet i minst 185 dager i året. Har du kjærring, eller barn under 18 år, må disse bo i utlandet. 6721075[/snapback] ja, jeg bor i norge, men er hvis jeg melder flytting til sverige hva vil det resultere i f.eks. (post, arbeid\skole, skatt o.l) ?
Autofil Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Det er bare å melde flytting til Sverige det. Men husk at du også må melde deg ut av folketrygden.Du kan da kjøre svenskregistrert bil i Norge på lik linje med svensketuristene. Pendler du til fast arbeid i Norge og ikke er meldt inn folkeregisteret, har du lov til å kjøre en utenlandsk registrert bil. Kriteriet er at du må pendle hver dag eller oppholde deg i utlandet i minst 185 dager i året. Har du kjærring, eller barn under 18 år, må disse bo i utlandet. 6721075[/snapback] ja, jeg bor i norge, men er hvis jeg melder flytting til sverige hva vil det resultere i f.eks. (post, arbeid\skole, skatt o.l) ? 6722527[/snapback] Jeg er ikke sikker, men jeg har i hvertfall hørt rykter om at de har post i Sverige også. Skole er det ikke sikkert de har, siden "alle" sier svenskene er så dumme.
AudiA4 Skrevet 22. august 2006 Skrevet 22. august 2006 Det er bare å melde flytting til Sverige det. Men husk at du også må melde deg ut av folketrygden.Du kan da kjøre svenskregistrert bil i Norge på lik linje med svensketuristene. Pendler du til fast arbeid i Norge og ikke er meldt inn folkeregisteret, har du lov til å kjøre en utenlandsk registrert bil. Kriteriet er at du må pendle hver dag eller oppholde deg i utlandet i minst 185 dager i året. Har du kjærring, eller barn under 18 år, må disse bo i utlandet. 6721075[/snapback] ja, jeg bor i norge, men er hvis jeg melder flytting til sverige hva vil det resultere i f.eks. (post, arbeid\skole, skatt o.l) ? 6722527[/snapback] Jeg er ikke sikker, men jeg har i hvertfall hørt rykter om at de har post i Sverige også. Skole er det ikke sikkert de har, siden "alle" sier svenskene er så dumme. 6725007[/snapback] Men jeg har hørt at siden de ikke har skoler, så har de ikke så høy skatt heller?
SiRious Skrevet 22. august 2006 Forfatter Skrevet 22. august 2006 hehe.. hallo var ikke det jeg mente.. jeg tenkte på min egen post, hvis jeg må melde flytting til sverige, (bor selv i norge) vil jeg da være ute av det norske folkeregsitret? og få all posten min sendt til sverige? går selv skole. så, tenker på selve skoleplassen min.. og hvilken skatteregler skal jeg følge?
Autofil Skrevet 23. august 2006 Skrevet 23. august 2006 (endret) hehe.. hallo var ikke det jeg mente.. jeg tenkte på min egen post, hvis jeg må melde flytting til sverige, (bor selv i norge) vil jeg da være ute av det norske folkeregsitret? og få all posten min sendt til sverige? går selv skole. så, tenker på selve skoleplassen min.. og hvilken skatteregler skal jeg følge? 6725286[/snapback] Du sier jo selv at du vil flytte til Sverige. Du flytter ikke til Sverige hvis du ikke melder fra til folkeregisteret / likningskontoret. Ang. skolegang, må du høre med skolestedet ditt, om de godtar svensker bosatt i Sverige... Angående skatt, er det to forskjellige systemer. Du skatter til Sverige hvis du bor i en grensekommune på svensk side, - og jobber i en grensekommune i Norge. hvis det over IKKE er tilfelle, skatter du til Norge. EDIT: trykkleif was here. Endret 23. august 2006 av Autofil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå