Gå til innhold

Valg av HK...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ett MSI ett eller anna, (gammalt iaffal..) HK, med en amd 2800+CPU, som pga HK ikke kan kjøres på mer enn 2000+...

Så tenkte jeg at nå som stipend og studielån kommer,så skulle jeg bruk ebittelitt på nytt HK, og prosessor for å få litt boost på systemet!

Så jeg lagde ei liste, har allrede AGP 8X skjermkort (X800XT, som jeg nødig vil bytte eller selge..) så jeg ville ha en AMD Athlon 3800+CPU og ett 939 HK..

Så på komplett, og de hadde bare ett HK som støtta AGP.. ( Heter "MSI K8N NEO2-FX,nForce3 250Gb,Socket-939 Raid, ATX, SATA, GbLAN, Lyd, AGP8X" på komplett.. og koster 550-, ca.)

Men kikka litt på hw.no og fannt DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D, som har AGP 8X Pro og 939 slot.. pris 990-, ca.

Jeg lurte på en ting.. Burde jeg gå for DFI kortet, eller MSI kortet?

Tenkte jeg skulle oppgradere skjermkortet til jul igjen, så det at HK er AGP er essensielt for at jeg skal kunne bruk Pcen ett halvt år, så vil ikke høre noe "Kjøp heller PCI-ex for det er framtiden" eller noe sånnt BS.

Og hvilket av disse 2 HK'ene passer best med mitt skjermkort etc?

Eller er det noen som vet om noen bra HK til under 1000 lappen som har både socket 939 og AGP =)

Takker på forhånd for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpte det MSI K8N kortet da jeg skulle bygge en pc. For meg var det en smertefull opplevelse, da maskinen ikke fikk installert xp. Jeg sendte det inn igjen, i bytte mot epox nforce3. Dette kortet var praktisk talt mye bedre.

Hvis du ikke orker å bytte HK til jul, kan du jo bare velge dette:

https://prisguiden.no/product.php?productId=35739

Hvis du vil ha KUN agp-hovedkort, ville jeg definitivt gått for DFI, selv om det er en god del dyrere.

PD

Skrevet

Altså til jul skal jeg bytte HK uansett, for skal ha nytt skjermkort, (PCI-ex) fordi da har jeg råd til skjermkort + hk.. har ikke råd til skjermkort nå liksom

Men noen som vet om Deal.no har bra leveringstider og bra ting inne på lager eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...